Oi gente!
Har faktiskt bara en snabb fråga. Har forskat i forumet och vid konsulat begärs, tyvärr utan framgång. Det är därför jag försöker det här bara en gång! Jag skulle vilja tillämpas i Tyskland den permanenta viseringen för familjeåterförening, till med min brasilianska hustru i Brasilien att leva och arbeta.
Enligt http://berlim.Itamaraty.gov.br/de/FA...C3%BChrung.XML är bland annat dessa nödvändiga handlingar:
-Ursprungliga deklarationen för åtaganden för Unterhaltsleistungund överensstämmelse med krav på bosättning för utländska make: legalisering av signaturer krävs.
-Registrering intyg (krävs legalisering) om att sökanden (...) har sin hemvist inom jurisdiktionen för den konsulära delen av ambassad, översatt av en auktoriserad översättare. Originalet till intyget om registrering skall avsluta förväg genom den behöriga tyska myndigheten. Tills dess är det möjligt att legalisering i Brasiliens ambassad.
Vi har handlingarna där alla endast så långt utan legalisering.
Frågan skulle vara, om den brasilianska ambassaden i Berlin endast legaliserade handlingar (en gång skicka ut och sedan få tillbaka) och jag kan använda viseringen sedan bara personligen. Eller kan du med dokument till ambassaden och som gör allt på en gång (legalisering + ansökan)
Avsnittet konsulära hade bara flera gånger betonat handlingarna måste vara fullständig, men min fråga de inte har svarat.
Ich freue mich auf eure Antworten... Vielleicht meld ich mich ja auch mal an!
Steffen

Svara med offert