Oi gente,
som har erfarenhet när det gäller beviljande av arbetet tillåter av den brasilianska arbetsmarknadsministeriet?
Denna arbetstillstånd är en förutsättning för beviljande av motsvarande visering via konsulatet (i mitt fall Frankfurt).
Jag noterade att den brasilianska arbetsgivaren måste tillhandahålla motsvarande tillämpning på arbetsmarknadsministeriet. De flesta dokument, måste detta skapa och skicka till ministeriet tillsammans med ansökan. Från min sida I måste bidra men följande dokument (åtminstone jag har förstått att kraven för beviljande av tillstånd att arbeta på den officiella webbplatsen för ministeriet för arbetsmarknad och info här i forumet):
-Kopia av pass
-Uni grad
-Referenser
Dessa handlingar måste vara legaliserade förhand av det brasilianska konsulatet och för att gå kursen flera certifieringar är nödvändiga.
När det gäller universitetet graden av processen är faktiskt klart för mig första föregående certifiering av internationella byrån för universitetet, då certifierade genom Bezirksregierung Arnsberg (NRW) och sedan autentisering av federala byrån för förvaltningen av Köln, och sedan slutligen till konsulatet för legalisering.
Kopior av pass jag har genom en notarie registrerade med konsulatet autentisera och legalisera efteråt genom konsulatet.
Svårare jag mig dock med certifiering av hänvisningar till? Som intygar dessa, även notarien eller handelskammaren eller någon annan? Har erfarenhet som någon?
Den andra frågan som öppnar upp mig är sedan översättning av handlingar. När och var är handlingar översatta? Innan legalisering i Tyskland eller efter en legalisering av konsulatet i Brasilien innan du skickar dem till arbetsmarknadsministeriet?
Den tredje frågan skulle vara, vilka dokument krävs dessutom ovan avses som arbetstagaren vanligtvis från arbetsmarknadsministeriet till 3? Behöver klarering certifikatet, registreringsbevis, födelseattest, foton eller något annat?
Processen för utfärdande av arbetstillstånd är känd. Jag hänvisar till frågan om visering via konsulatet i Frankfurt. Handlingar som krävs för detta ändamål är ja, konsulatet webbplats.
Tack så mycket och önskar

4Tack

Svara med offert
Avsnittet starter