Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 1 av 12 1234511 ... SistaLetzte
Visar resultat 1-6 av 67
Like Tree4Tack
Processen frågan arbetstillstånd Brasilien: Oi gente, som har erfarenhet när det gäller beviljande av arbetet tillåter av den brasilianska arbetsmarknadsministeriet? Denna arbetstillstånd är en förutsättning för beviljande av motsvarande visering via konsulatet (i mitt fall Frankfurt). Jag noterade att den brasilianska arbetsgivaren måste tillhandahålla motsvarande tillämpning på arbetsmarknadsministeriet. Detta gör måste de flesta av dokumenten
  1. # 1
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    28.10.2003
    Rum
    São Paulo

Standard Processen frågan arbetstillstånd Brasilien

Oi gente,

som har erfarenhet när det gäller beviljande av arbetet tillåter av den brasilianska arbetsmarknadsministeriet?

Denna arbetstillstånd är en förutsättning för beviljande av motsvarande visering via konsulatet (i mitt fall Frankfurt).

Jag noterade att den brasilianska arbetsgivaren måste tillhandahålla motsvarande tillämpning på arbetsmarknadsministeriet. De flesta dokument, måste detta skapa och skicka till ministeriet tillsammans med ansökan. Från min sida I måste bidra men följande dokument (åtminstone jag har förstått att kraven för beviljande av tillstånd att arbeta på den officiella webbplatsen för ministeriet för arbetsmarknad och info här i forumet):
    -Kopia av pass
    -Uni grad
    -Referenser

Dessa handlingar måste vara legaliserade förhand av det brasilianska konsulatet och för att gå kursen flera certifieringar är nödvändiga.
    När det gäller universitetet graden av processen är faktiskt klart för mig första föregående certifiering av internationella byrån för universitetet, då certifierade genom Bezirksregierung Arnsberg (NRW) och sedan autentisering av federala byrån för förvaltningen av Köln, och sedan slutligen till konsulatet för legalisering.
    Kopior av pass jag har genom en notarie registrerade med konsulatet autentisera och legalisera efteråt genom konsulatet.
    Svårare jag mig dock med certifiering av hänvisningar till? Som intygar dessa, även notarien eller handelskammaren eller någon annan? Har erfarenhet som någon?

Den andra frågan som öppnar upp mig är sedan översättning av handlingar. När och var är handlingar översatta? Innan legalisering i Tyskland eller efter en legalisering av konsulatet i Brasilien innan du skickar dem till arbetsmarknadsministeriet?

Den tredje frågan skulle vara, vilka dokument krävs dessutom ovan avses som arbetstagaren vanligtvis från arbetsmarknadsministeriet till 3? Behöver klarering certifikatet, registreringsbevis, födelseattest, foton eller något annat?

Processen för utfärdande av arbetstillstånd är känd. Jag hänvisar till frågan om visering via konsulatet i Frankfurt. Handlingar som krävs för detta ändamål är ja, konsulatet webbplats.

Tack så mycket och önskar
    Ate logotyp
    Pezinho

• Reklam

2. # 2
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    första
    Rum
    São Paulo

Standard AW: Bearbeta beviljande arbetstillstånd Brasilien

Moin Pezinho

Skall: Undertecknande av företaget, som är registrerade i respektive register över företag som undertecknat. Efter notarization av publicus. Sedan legalisering braslianisches konsulat/ambassad.

Översättning av braslianisches konsulat/ambassaden legalisering. Helst här i BR sedan billigare. Det finns en lista över officiella lyser översättare i São Paulo och miljön på det tyska konsulatet i São Paulo, via Internet. Prima för prisjämförelser.

Att passet utfartstullkontoret måste vara legaliserade, är nytt för mig. Som alltid ett Kopies pass lånat mig här i BR som copia autenticada.

Dokument / dokument för arbetande holiday visum bör du läsa här: http://www.MTE.gov.br/trab_estrang/G...cedimentos.PDF

Vanligtvis tillåter BR företaget beställt en Depachanten för behandling av ansökan om arbete. Det kan alltid mycket exakt tillhandahålla i detalj, vilka dokument behövs.

Ate logotyp och lycka till här!

Vincent
    Redigerad av Vincent (till 7 September 2010) 12: 55 pm (Klocka)

3. # 3
    Erfarna användare
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    28.10.2003
    Rum
    São Paulo

BOM dia Stefan.

Tack först för ert svar. Webbplatsen MTE är känd. Hade bett mig det enligt kraven. Företaget kommer att har eller anställa någon som stöder denna process och hoppas att det ger mig en samling av nödvändiga dokument till. Sedan men med säkerhet, även diplom certifikat och skall vara obligatoriskt, jag ville starta schonmal härmed att påskynda processen.

OK, förstå. Sedan kommer de legitimerade dokument efter Brasilien skicka dem det översättas och sedan bifogas ansökan för arbetstillstånd kan.

Buken smärta orsakar mig även referenser. På min förra arbetsgivare, HR-direktör och chef för avdelningen har undertecknat, och jag tvivlar på att deras signatur i kommersiella registret är registrerat. Min nuvarande arbetsgivare jag undertecknade endast en Zwischenzeugnis utan också endast genom avdelning och HR chef. Är notarien autentisera men det mig? Om jag nu har den gamla arbetsgivaren så att utfärda ett nytt certifikat med undertecknandet av verkställande direktör för mig? Dessutom kan jag en ytterligare Zwischenzeugnis av min nuvarande arbetsgivare (har ja fortfarande inte inställda) utställning kan också underskrift av direktionen, men som kommer att ta veckor tills detta är genom här. Vad PRfaktiskt üft notarien? Han tar tag i en relevanta utdrag ur handelsregister och jämför?
    Ate logotyp
    Pezinho

4. # 4
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    första
    Rum
    São Paulo

Moeen Pezinho,

Det måste finnas förmodligen eller du nya certifikat utfärdas. Notarien verifieras med företagen om de / undertecknarna till signaturen för bolagets räkning skall ha rätt / var. Det är ett problem, om notarien vet personligen undertecknarna. Sedan undertecknandet i närvaro av en notarie skall utföras och undertecknarna måste därför.

Men kanske hon Prokura personer som anges av dig och tilläts registrera för företaget enligt handelsregister.

Zwischenzeugniss är vanligen tillräckligt. Det är avgörande vilka besittningsrätt på certifikatet dokumenteras och vilken tid krävs av Ministerio de trabalho. I ditt fall, finns det ett eller två år?

Ate

Vincent
    Redigerad av Vincent (till 7 September 2010) 14: 26 (Klocka)

5. # 5
    Erfarna användare
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    28.10.2003
    Rum
    São Paulo

Hej Stefan,

i mitt fall är det 1 års yrkeserfarenhet.

Jag börjar sedan gånger för att ta reda på om undertecknare i kommersiella registret registreras, åtminstone de har undertecknat med ppa. Låt oss se hur jag gör. Livet kan vara så lätt.

Endast certifikat är erkända eller ett anställningsavtal (hon hade undertecknat VD) tillräckligt? Jag inte gissningar gånger eftersom detta säger ingenting om den faktiska tiden för anställning.
    Ate logotyp
    Pezinho

6. # 6
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    första
    Rum
    São Paulo

Moin Pezinho

....En comprovação da Qualificação e Experiência profissional deverá ser Feira pela entidade requerente por meio de utbildnings-, certificados ou declarações entidades nas quais o estrangeiro tenha desempenhado atividades demonstrando o would de till dos seguintes
    Requisitos.... se: http://www.MTE.gov.br/legislacao/Res...0081016_80.PDF

Enligt min tolkning, måste det redan ett skriftligt uttalande i en liknande form som en skall / verksamhet identifiering. Anställningsavtal är inte tillräckligt tror jag. Kontraktet omfattar tarboll också inte en detaljerad arbetsbeskrivning och också kommer att undertecknas innan anställningsförhållandet. Ett bevis på verksamhet eller skall innehåller en detaljerad beskrivning av de uppgifter som utförs och också faktiskt utövade perioden.

Ate Vincent

Sida 1 av 12 1234511 ... SistaLetzte

Liknande trådar

1. Brasilianska post - längd på frågan?
    Genom GastimBW i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 1
    Senaste inlägget: 29 Juli 2008. 16: 29
  2. Permanencia process
    Genom cerveijera i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 5
    Senaste inlägget: 11. Juli 2008. 01: 45
  3. tidsfristen för att äktenskapet efter beviljande av visum?
    Genom jana i Forum äktenskap och familj
    Svar: 2
    Senaste inlägget: 1. Februari 2008. 14: 04
  4. Bosatt tillåta och arbeta tillstånd!
    Genom dinadea i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 2
    Senaste inlägget: 17 September, 2006 21: 24

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •