Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 1 av 4 1234 SistaLetzte
Visar resultat 1-6 av 20
Reser med din hund: snart kommer att emigrera till Santos och har en stor hund. Jag är oroad över honom på planet... Det är varför visste om det vore möjligt att göra resan med fartyg (med hunden)? För dyrt? Bättre för honom?
  1. # 1
    Ny användare
    Ansluta till datum
    19.08.2010

Frage Reser med din hund

Kommer snart emigrerar till Santos och har en stor hund. Jag är oroad över honom på planet... Det är varför visste om det vore möjligt att göra resan med fartyg (med hunden)? För dyrt? Bättre för honom?

• Reklam

2. # 2
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    15.12.2005
    Rum
    Blumenau

Standard AW: Resa med din hund

Oi Vaninha

Jag hade också samma överväganden mig inför våra flytta, eftersom jag hade största oro när vår nervösa svaga stickade Cocker.

Det finns bara ett fartyg, där detta är möjligt och detta är en av de brittiska super lyx ångfartyg (Queen Mary?), eftersom du har ett eget, inhägnat område för djur ombord.
    Tyvärr gick ingen väg sedan i riktning mot Brasilien, men i bästa fall till New York och sedan....?

Eftersom det finns också lastfartyg, passagerare, jag knackade det här alternativet för olika rederier... inte möjligt.

Lufthansa har ja särskilda djurtransporter flygplan. Jag har så att säga också begärt tillsammans med hunden i maskinen. Ja, nada med hund häst!

Fanns på i alla fall då absolut ingen bra färdmedel.
    Vi har därför våra typer under veterinärkontroll i veckor innan "drogad" och honom transportföretaget används tidigt, där han sov sedan för veckor före avresa.

Innan den Flygning Efter Lissabon vid den sista-minuten-som har besprutas sovande tabletter i munnen redan gemault-, vad bidragit till Lissabon. Det en dag bo och sedan fortsätta Recife.

För denna flygning, sleeping pill var uppenbarligen otillräckliga och hör vi honom yelling efter lossning redan och nästan 2 månader var han "bredvid Kapp" sedan lite.
    Idag har han sin hund allmänna med andra 6 hundar på 15 000 kvadratmeter omges egendom med möjlighet till simning i Creek och dammar för att kompensera för vid den tiden "lidit pain" nu. Så, stress var värt i slutet för honom .

Kort sagt, för känsliga eller nervenschwache hundar är detta länge som en otroligt tortyr.
    Och sedan finns det flygplatser (inte Frankfurt), där de delvis lämna rutorna med djur upp till lastning på flygfältet, även om redan kört motorer stopp och detta är då den absoluta katastrofen för örat på en hund, ibland med ödesdigra konsekvenser.

Men jag vill inte frukta du. ... Dessutom klara tyst, stabila hundar långa Flygningar lättast.
    Vaninha säga tack.
    Kramar
    BR

3. # 3
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    29.03.2005
    Rum
    araruama/rj

Hej
    Vad bör jag tror?

När en trollbeitrag skulle jag vilja säga låt töle få vila och ta en du i santos mycket varje stray runt strassenköter som ny hofhund.
    strassenhunde kan bättre vänner än så många av bevorteiltes djur från gamla hem.

Om inte:
    schiffsreisen är för hundar en större quäelerei som transport för några timmar i planet.
    fartyg däck av stål plattor, inte på djur känsla, att resan tar så småningom. 14 dagar.
    14 dag på stål plattor kör runt dessa stål plattorna också direkt överföra glömma vibrationer av schiffsdiesels med fartyget.

vara den första didi
    Yooki säga tack.

4. # 4
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    4 Jan, 2007

Hundar får dessutom också Sjösjuk.
    Sömn mediciner är förbjuden (hos djur) för vissa flygbolag. Veterinär i bästa fall fråga om han är sådana en Flygning kommer att överleva.
    Salut
    Shroeder
    Au royaume aveugles av Les borgnes sont rois.

5. # 5
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    15.12.2005
    Rum
    Blumenau

Ursprungligen publicerad Didi: Låt töle få vila och santos som du ta....
    Sådana uttalanden förväntat! Och hundar seekrank... und även på ett kryssningsfartyg, så en skräp. Jag var med hundar tillsammans redan på båtar (djupa havsfiske Portugal/katamaran Caribbean) och även under strängaste sjö fanns inte några problem, hundemäßig i alla fall.

Jag minns fortfarande bra att här någon har begärt år sedan, som han vid sin återkomst från Recife kunde som genomför efter Tyskland sin papegoja. Det fanns liknande, vile kommentarer.

Faktum är, och jag gör det förstår absolut att så många människor bara för att djur upprätta ett särskilt intim relation och av någon anledning snarare jämfört med kärlek Utveckla en extremt skeptisk attityd av medmänniskor.

Körde mitt liv, som jag först avvisat människor som beter sig illa mot djur eller bara därför geäußerrt har, för var således automatiskt betydande tecken brister i rummet för mig.
    Jag menar naturligtvis inte personer som har helt enkelt inget förhållande till djuren.

Glädjande att här i Brasilien är en stor del av befolkningen för detta ämne som sensibiliserats, medan jag fick uppleva de otrevligaste berättelserna i PE och bristen på förståelse har tittat på mig polisen med stora ögon, om jag har installerat kan visa.

I dag är det en stor artikel om detta i vår Jornal de Santa Catarina med rubriken Rua do Abandono publicerade. Visar ett telefonnummer, uppmanas det att visa starka eller den här utbredda användningen av hundar.

Vår 7 hundar, här är 5 gata hundar och en granne vi levererar ca 200 gata hundar, och detta utan något stöd av myndigheter. Hon har råd att just detta, eftersom hon har rika föräldrar.

Innan en sådan person, jag lyfter på hatten djupt och innan de medvetna, onda typerna jag spotta ut vad jag i Brasilien redan har gjort. I forumet här är denna praxis tyvärr inte...!

Avsnittet missat, men att jag var tvungen att efter kommentar av Didi vara lätt kommer. Finns hans ännu mer här, jag vet från vegangenen trådar.
    Kramar
    BR

6. # 6
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    24 Oktober 2009
    Rum
    Jacarepagua, RJ, RJ

Oi brasil bosatta.

Didis bidrag var fortfarande bra (bara den första delen var sarkastisk/ironiskt innebar). Jag inte med stål och vibrationer buller från dieselmotor, t.ex. Och inom kort i planet är lidande, glömma ganska snabbt igen. Mycket bättre än 14 dagar utan pipen.

Har också ne ganska coola Labradorhuendin och skulle någon gång gärna gånger till Europa ta med.

Sida 1 av 4 1234 SistaLetzte

Liknande trådar

1. Hund ta Brasilien
    Genom Danjel i Forum emigrationen till Brasilien
    Svar: 19
    Senaste inlägget: 20. Mars 2008. 09: 18
  2. Resa med hund
    Genom Unregistriert i Forum-resor till Brasilien
    Svar: 6
    Senaste inlägget: 10. Februari 2008. 22: 04
  3. Resa med hund i d
    Genom pitty i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 3
    Senaste inlägget: 1 Augusti, 2007 14: 55
  4. Resa med din hund
    Genom trödel i Forum-resor till Brasilien
    Svar: 0
    Senaste inlägget: 7 November, 2006, 12: 19
  5. resa med utländska barn (12 Y.)
    Genom chechel i Forum-resor till Brasilien
    Svar: 2
    Senaste inlägget: 16. Mars 2004. 12: 22

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •