Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 1 av 2 12 SistaLetzte
Visar resultat 1-6 av 7
Manaus Porto Seguro, Rio de Janeiro, São Polo, Curitiba, i Buzios....: Hej till alla, sit dagar på PC, studera guider och kataloger och alltid fortfarande inte vet exakt hur Vierwöchigen Brasil semester bästa bör planeras,. Vi utformar en turné i br 3 personer (1 par med vän) We're not oerfarna resor och resor var vanligtvis
  1. # 1
    Ny användare
    Ansluta till datum
    14.08.2010

Standard Manaus Porto Seguro, Rio de Janeiro, Sao Polo, Curitiba, i Buzios.

Hej till alla,
    sitta i dagar på PC studera guider och kataloger och alltid fortfarande inte vet exakt hur Vierwöchigen Brasil semester bästa bör planeras.
    Vi utformar en turné i br 3 personer (1 par med vän)
    We're not oerfarna resor och resor var mestadels utan någon kommentar.
    Men med Brasilien Vi gör oss mycket hårt. Så mycket att se. Ett så stort land. Så många olika åsikter...
    Kanske kan någon hjälpa mig av er.
    Salvador, Manaus Porto Seguro Rio de Janeiro , São Paulo , CuritibaI Buzios, finns redan i listan...
    Fernando de Noronha Besökare inte i fråga beror på signatur kommer snorklar (tyvärr) är en av våra passioner...
    snorklar men kanske någon annanstans?
    Bör vi lägga till ens nödvändigtvis vad i vår lista?
    Vi vet vackra Iguassu.

Vi skulle helst resa runt bilen. Således är obunden och kan lära känna det bästa landet och dess folk...
    (naturligtvis flyga långa sträckor och sedan med bil...)
    Hur ser det ut från mitten av December till mitten av januari? Jag kan få en Boende Om det inte har bokförts tidigare det?
    Vad ska du flyga till första vid mångfald?
    Om vi bör göra det en guidad tur, föredrar jag det på plats att boken... kan någon ge mig vilken typ?
    Skulle vilja privata bor inte i Hotell. Någon som vet utanför?
    Skulle vara tacksam om en som vet så mycket tålamod aufbrigt, och från dessa, kaos ut kan hjälpa mig.
    Jag säga redan gånger "obrigadissimo"
    Arbete med språket är inget problem.

• Reklam

2. # 2
    Moderator
    Ansluta till datum
    29.03.2004
    Rum
    Rio/Saarland / Swabia

Standard AW: Manaus Porto Seguro, Rio de Janeiro, São Polo, Curitiba, Buzios....

Zitat Ursprungligen postat av Zaira Beitrag anzeigen
    snorklar men kanske någon annanstans?
    Ilha Grande (nära Rio). Om det inte finns tillräckligt med tid, sedan tar bort i Buzios och anger Ilha och Paraty.
    Zaira säga tack.
    Rio de Janeiro är en smutsig stad...

3. # 3
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    butiker

Standard AW: Manaus Porto Seguro, Rio de Janeiro, São Polo, Curitiba, Buzios....

Åh kära, så mycket är en mig.

Till exempel i fråga om "Snorkeling": hur till ´s alternativt Fernando de Noronha med bonit?

Till exempel i fråga om "Hyra": visst, Biluthyrning är okej. Men vad en bil de flesta Amazon, i städerna Rio de Janeiro, São Paulo eller i Curitiba? Behovet av att, där så är lämpligt, för utflykter. För detta hittar du dock knappast någon tid i de många destinationerna... Taxi eller buss gör det ofta och ibland ännu bättre.

Till exempel för att den nuvarande vägen: du har sju destinationer på listan. Vid fyra veckor = 28 dagar var som varje start-up station fyra dagar. För ankomst och avresa kommer du behöva offra, som aktiverar du och gäller, nästan alltid en tre kvartal dag, faktiskt är hela dagen borta, fram till slutet av kvällen, kanske. Så, gör din uttjatat sju dagar ensam och minskar netto vistelsen till tre dagar per bestämmelseort. Inga fler AHA effekter, gör bara i Buzios Rio de Janeiro verkligen med hyra bil (eller buss) känsla (jag antar gånger din anser i Buzios RJ och inte i RN).

Tips om rekommenderade bosättning tider och datum är svåra. Sevärdheter i Salvador kan vara sugas ut på en dag. Men för närvarande är du också en kväll i Pelourinho erfarenhet (ditt problem). Sedan tisdag särskilt lämplig. Nu är måndag, så du kommer stanna två dagar i staden. Stadens stränder är också okej och Praia do Forte också, så att du är tre. Morro de São Paulo ligger precis runt hörnet gör hyra en bil känsla, så även det... och sedan eftersom du kan nu från Salvador i söder i riktning mot Porto Seguro hangeln... du är fortfarande bestäms inte bara en natt i Curitiba, och besök i staden har ett särskilt skäl, antar jag. Så, vara minst två nätter, sedan med tåg efter Morretes, om det behövs ytterligare Paranaguá eller rygg med bil eller buss på Graciosa, sedan igen till havet, Ilha Mel bör ganska trevligt... igen fem till sju dagar, som du i sin helhet kunde planerar...

Det finns så mycket att optimera.

Angående Boende: Det finns vissa flaskhalsar Sylvester. Och i den absoluta högsäsongen (från Sylvester) har du en smalare marginal på prisförhandlingar (i turist Mekka inkl.) Hyrbil!). Fullbokad är men ganska sällsynt.
    Zaira och Falbala säga tack.

4. # 4
    Ny användare
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    14.08.2010

Hej Super Gringo,.

många, många tack för din fullständiga svar.
    Du vet du verkligen mycket väl.
    Med beaktande av i Buzios, var på RJ tänkt...Pearl Costa do Sol... där vi föredrar, platser att besöka är tydligen inte så mycket turister...
    men där är die... und då hur skaffar jag...

Med hyra var inte avsedd att vi har den tillgänglig hela tiden...
    I de stora städerna ändå inte... Det var snarare avsedda för vägar som skulle kunna drivas för att se mer än skulle vara fallet med flygande...
    för att göra detta behöver vi men troligen ett helt år...

Men du är rätt. Taxi kan du pausa vid behov när du vill och med buss att nå människor i kontakt. Tack.
    Jag ser redan vår lista är alldeles för stor och nu står, bonit och ilha do Paraty fortfarande på det...
    Men hur detta stämmer: tre personer också borde oroa, vad de skulle vilja se och uppleva... Ingen har på grupper som alla är en individualistiska,
    och så vad kommer ut...
    Vilken flygplats skulle du flyger hemifrån?

Använder oss med informationen som tillsammans igen.
    Om allt annat faller dig, vore jag mycket tacksam för er.
    Zaira

5. # 5
    Moderator
    Ansluta till datum
    29.03.2004
    Rum
    Rio/Saarland / Swabia

Zitat Ursprungligen postat av Zaira Beitrag anzeigen
    Ilha Paraty
    rsrs

Ilha Grande och Paraty kan... du i en tvätt upp gör. Jag föredrar, väljer du måste, även i Buzios.
    Ett alternativ är också 2-3 dagars Cabo Frio och därifrån göra en sida resa Búzios.
    Zaira och Falbala säga tack.
    Rio de Janeiro är en smutsig stad...

6. # 6
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    31 Juli, 2008
    Rum
    Paranaguá/PR

Fyra veckor för en mammuttrip- och Snorkel du vill fortfarande?
    Jag skulle effektivisera programmet vid max fyra regioner. Kanske Manaus, sedan Salvador, sedan Rio med Ilha Grande (Snorkel) och sedan i söder med Curitiba. Supergringos förslag kan här också fortfarande besöka omfattar de tyska territorierna i ögat, förutom såsom Blumenau, Schroeder, Pomerode, etc. Plats snorklar är men bowling här på programmet.
    Varje ärende är i den här säsongen logi ett verkligt problem. Om tillgängliga sedan men mest kostsamma saisonpreiskategorie. Början av December startar under hela semestern och schulbeginn i februari, på touristengegenden och alla stränder är sauteuer och trångt. Inlandsfflüge är också mycket dyra.
    Zaira säga tack.

Sida 1 av 2 12 SistaLetzte

Liknande trådar

1. Ny post i wikin: skolan Visconde de Porto Seguro I São Paulo
    Genom Christian.Thiessen Nytt i forumet i wikin
    Svar: 0
    Senaste inlägget: 17 Augusti 2009, 13: 51
  2. Porto Seguro eller Rio???
    Genom Kunga i Forum städer och regioner
    Svar: 9
    Senaste inlägget: 27 Januari 2006. 20: 06
  3. Svar: 3
    Senaste inlägget: 7. Oktober 2005 15: 39
  4. busfahrt rio-porto seguro
    Genom Anonymous i Forum-resor till Brasilien
    Svar: 7
    Senaste inlägget: 15 Januari 2005. 10: 32
  5. Flulinien i São Paulo till Porto Seguro
    Genom Anonymous i Forum-resor till Brasilien
    Svar: 6
    Senaste inlägget: 3. Januari 2004. 00: 03

Märken

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •