Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 1 av 12 1234511 ... SistaLetzte
Visar resultat 1-6 av 67
Like Tree6Tack
gifta sig i Tyskland: Hej tillsammans. Jag är ny här och behöver din hjälp. min vän är på tiden igen i Brasilien, men de kommer i september igen mig. sedan vill vi i november heiraten.wer kan hjälpa mig vad jag skall göra allt och vad de behövs när vi gifta här i Tyskland
  1. # 1
    Ny användare
    Ansluta till datum
    13.06.2010

Standard att gifta sig i Tyskland

Hej tillsammans. Jag är ny här och behöver din hjälp.
    min flickvän är tid tillbaka i Brasilien, men det kommer i september igen mig.
    sedan vill vi i november heiraten.wer kan hjälpa mig vad jag måste göra allt, och vad de behövs om vi vill gifta sig här i Tyskland? Vad måste göras traung här i Tyskland efter som kan stanna här med mig?

svaret för din någonsin tack i förväg

• Reklam

2. # 2
    Användaren
    Ansluta till datum
    25.07.2010

Daumen hoch AW: gifta i Tyskland

Hej
    Jag vet inte i hur långt fram i tiden informerade du, eftersom din fråga redan är något längre här på forumet, men jag beskriva mina erfarenheter med detta ämne du tid inom kort.
    Jag hade en idé och även panik gör precis som ni ingenting. När jag sedan läste hur svårt men ett äktenskap med en utlänning i Tyskland att min panik i vissa forum, blev ännu större. I dag kan jag bara säga "det äts ingenting så varm som tillagas". Jag gick i min stad till civila registry office och läsa mig det från justitiesekreteraren underrättade i detalj.

Jag behövde för äktenskapet: ID-kort och registreringsbeviset från Standesamt

Min fru som behövs för äktenskap: födelseattest (Certidao de nascrimento), registret (Registro Civil) med översättning
    Äktenskapsbevis av tidigare äktenskap med översättning, (om hon någonsin gift), om ja, skilsmässa certifikat med översättning, eller döden certifikat med översättning
    Civilstånd certifikat med översättning (får vid Standesamt i bostad)
    Pass med översättning

Som var redan där. Glömma men inte justitiesekreteraren fråga om något som fortfarande är oklar, bättre för mycket än för lite.
    Gruvan var redan irriterad, eftersom jag ofta kallade honom och ville ha löst utestående frågor. Han var dock mycket vänliga och behöriga. Brasilien är ett av de enklaste länderna när det gäller att gifta sig med en brasiliansk/Brasilien.
    För perioden efter äktenskapet anropar du bäst vid immigrationsverk och erkundigst du hur du måste fortsätta ytterligare. Nämligen, det är olika från land till land.

Hälsning,
    Jürgen

3. # 3
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    13 Januari, 2009

Standard AW: gifta i Tyskland

Hej!

Enligt tjänstemän, det behöver troligen en Ledigkeitsbescheinigung inte nödvändigtvis utfärdas på deras Cartorio eftersom det faktum i Brasilien finns inte. Finns det i Brasilien en deklaration av två vittnen som men kanske inte har godkänts av de tyska tjänstemän. Hon bör försöka skaffa Ledikeitsbescheinigung gånger, delvis av Cartorios. Naturligtvis bör du klargöra vad exakt som behövs med civila Standesamt.

Efter bröllopet, gå till stadshuset och låt uppvisar gemensamma certifikat för rapportering, där du både stå på den. Därmed begära immigrationsverk och AE. Sedan kommer helt enkelt fortfarande posten i Brasiland, men detta är inte viktigt nu.

Hälsning
    Jakobo

4. # 4
    Användaren
    Ansluta till datum
    25.07.2010

Daumen hoch AW: gifta i Tyskland

Zitat Ursprungligen postat av Jakobo Beitrag anzeigen
    Hej!

Enligt tjänstemän, det behöver troligen en Ledigkeitsbescheinigung inte nödvändigtvis utfärdas på deras Cartorio eftersom det faktum i Brasilien finns inte. Finns det i Brasilien en deklaration av två vittnen som men kanske inte har godkänts av de tyska tjänstemän. Hon bör försöka skaffa Ledikeitsbescheinigung gånger, delvis av Cartorios. Naturligtvis bör du klargöra vad exakt som behövs med civila Standesamt.

Hälsning
    Jakobo
    Här bara för att undvika eventuella misstag, är ett intyg om civilstånd detsamma som en Ledigkeitsbescheinigung. Jakobo har också helt rätt vad han sade om deklarationen av två vittnen. I själva verket alla tre namn är det en och det samma dokumentet. Din fru bör två personer greppa och gå med dem till Cartorio. Du vittna och signerar sina civilstånd,... .sprich sedan i närvaro av en tjänsteman vid din enda kvinna, frånskilda eller verwitwert.
    Jag kan inte tala för andra stater, men i Saarland, min registret detta dokument godkändes.
    Är bra men ibland vara en tysk....
    Hälsningar och lycka,
    Jürgen
    Ändras från second hand (26 juli 2010 till) 21: 38 (Klocka)

5. # 5
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    17 April, 2009
    Rum
    Essen, Nordrhein-Westfalen; Abreu E Lima, BRA/PE

Jag är strax före äktenskapet.
    Okej, vad min föregångare har skrivit.
    Resten har klargjort den förra torsdagen (jag bor i Nordrhein-Westfalen).
    Se eftersom min lite tvungen att skriva för hand (dessutom) ditt namn, bostadsort, civilstånd, förklara, som är skilda trots alla handlingar mallar etc. och välj en stämpel på det tyska konsulatet.
    Så ne konst lagstadgade försäkringar.
    Kostar idag: 176 RS.
    Med legalização...
    Hälsningar jorchinho

Mecker igen en av tyska tjänstemän (ingen 'm)

6. # 6
    Användaren
    Ansluta till datum
    25.07.2010

Zitat Ursprungligen postat av joerch Beitrag anzeigen
    Se eftersom min lite tvungen att skriva för hand (dessutom) ditt namn, bostadsort, civilstånd, förklara, som är skilda trots alla handlingar mallar etc. och välj en stämpel på det tyska konsulatet.
    Så ne konst lagstadgade försäkringar.
    Kostar idag: 176 RS.
    Med legalização...
    Hälsningar jorchinho

Mecker igen en av tyska tjänstemän (ingen 'm)
    Sant, eftersom som är joerch rätt. Min fru hade att underteckna en försäkran under ed. Men vid Standesamt i Tyskland. Ingen aning om vad fortfarande har kostat.

Sida 1 av 12 1234511 ... SistaLetzte

Liknande trådar

1. Äktenskap i Tyskland
    Genom Franci i Forum äktenskap och familj
    Svar: 0
    Senaste inlägget: 6 April 2011, 08: 12
  2. Bröllop i Tyskland med turistvisum???
    Genom Tobi i Forum äktenskap och familj
    Svar: 4
    Senaste inlägget: 2. Mars 2011, 21: 08
  3. att gifta sig i Tyskland
    Genom *** i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 14
    Senaste inlägget: 22 Juni 2009. 07: 43
  4. Bröllop i Tyskland
    Genom timbu i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 1
    Senaste inlägget: 30 November, 2008 21: 27
  5. Äktenskap i Brasilien - bor i Tyskland
    Genom trödel i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 16
    Senaste inlägget: 21 Oktober 2006, 02: 41

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •