Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 1 av 3 123 SistaLetzte
Visar resultat 1-6 av 17
Avresa från Tyskland till Brasilien utan visering: Hej tillsammans! Jag har en brådskande fråga och hoppas att någon kan hjälpa mig ytterligare. Min brasiliansk vän är i Tyskland, men hans turistvisum passerat redan. Nu planerar han att flyga tillbaka till Brasilien. Vet någon vad han kommer att få i detta fall på flygplatsen? Han har böter
  1. # 1
    Tucan
    Gäst

Unglücklich Avresa från Tyskland till Brasilien utan visering

Hej!

Jag har en brådskande fråga och hoppas att någon kan hjälpa mig ytterligare. Min brasiliansk vän är i Tyskland, men hans turistvisum passerat redan. Han har nu innan, igen Brasilien att flyga. Vet någon vad han kommer att få i detta fall på flygplatsen? Han måste betala vite? Eller återinförsel är förbjudet honom kanske? Eller det kan vara ännu värre komma och han kommer att bli arresterad? Och vem vet om han kunde undvika möjliga komplikationer som han avgår från ett annat land (t.ex. Nederländerna)? Jag skulle vara tacksam om någon information eller tips! Tack någonsin!

• Reklam

2. # 2
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    18.09.2004

Standard AW: Avresa från Tyskland till Brasilien utan visering

Han måste tydligt möta straff. Det beror också på hur länge viseringen är belagda. Klart, han har fastnat någonstans, det som han har ingen biljett för spårvagnen eller en slumpmässig kontroll, han kommer att vara arresteras och deporterades. Även kan han få nekas återinförsel under många år.
    Jag har genom en liknande situation med min fru, det har hjälpt oss att vi helt och fullt samarbetar med myndigheterna. Jag har att vi sedan som planerade har gift, trots mig ett år advokat och domstolen slog med Rom tills ärendet från världen var gjort... Du kan inte hjälpa så att du, du flytta själv som på slät is.
    Avsegling i tredje land (Holland, knowned...) inte längre är olika i Tyskland i dagens informationsåldern. Tjänstemän som har samma information och ställa samma frågor. Du kan sedan också utvisas.

Här rapporterade redan väl avsluta i Spanien, är detta också med hög risk att överväga fyllda och med försiktighet.

3. # 3
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    03.02.2009
    Rum
    Balsthal / Yata

Hej
    ett avsteg från ett tredje land bara är meningsfullt om detta inte är ett av det Scheengen området, men din vän måste komma dorthun först.
    Jag skulle rekommendera dig att han normalt är resor om du lycka har ingenting händer, här i Schweiz jag hört hittills av fall som införs tillfälligt införseltillstånd lås. Jag tror gånger mindre gripande eller bild, eftersom myndigheterna är bara glada när du reser ut på egen bekostnad.
    Önska er lycka till

Det gäller Nick

4. # 4
    Användaren
    Ansluta till datum
    15 Maj, 2008

MH, eller kanske bara sitta med den behöriga utlänningar myndigheten tillsammans. Om det bara handlar om några dagar, ingen kommer förmodligen betala Wegesperrt/aubgeschoben eller liknande, men endast en påföljd. Wenns är täckt med långa, har du ett problem hur som helst, och om du kontaktar den lämpliga Office. Och även om du på något sätt böjda få att med utresa via tredje land, det finns problem senast vid nästa post.

5. # 5
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    14 Maj, 2008
    Rum
    Salvador, Bahia

Från Wikipedia:

Det är Frihetsberövande, anges i situationer i samband med en Utvisning tillfälligt via en inte vistelse vara lag- Personen kan åläggas. Övergripande syftet varit frihetsberövad är att förhindra det, som är personen i fråga genom nedsänkning en för myndigheter)Verkställande) undisclosed plats återkalla en utvisning.
    Varför ska han gå i förvar om han avgår men redan frivilligt? Om det finns böter Tyskland för när du reser ut frivilligt eller ett lås? Bra fråga.
    Hälsningar
    -zeta-

6. # 6
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    07.08.2004
    Rum
    (Igen) BEL/MCP/STM

Så på grund av många exempel på närmare och andra vänner kan jag säga: ja och Ja
    Myndigheterna ställa till böter samt inträdeshinder, även om personen i processen är att lämna frivilligt!
    Detta särskilt Frankfurts flygplats har mycket flitigt!
    Så åtminstone Frankfurt hade jag gör en bred kaj!
    Eventuellt Amsterdam skulle värt ett försök, men utan garanti!
    Tucan, din situation inte är hopplös men mycket allvarlig (med lite tur)! Kontrollerna är mer kraftigt från år till år och sanktionerna som svårare...

Sida 1 av 3 123 SistaLetzte

Liknande trådar

1. Avresa från Tyskland med son
    Genom Aninha i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 1
    Senaste inlägget: 11. Juni 2006. 17: 04
  2. Pengar för avresa från Brasilien
    Genom Typhoon26_0 i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 8
    Senaste inlägget: 29 Januari 2006. 18: 52
  3. Avsluta med ett barn utan far
    Genom uwe72 i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 3
    Senaste inlägget: 15 December 2005, 21: 19
  4. Avgång av barn till Brasilien till Tyskland
    Genom Seraphan i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 5
    Senaste inlägget: 24 Mars 2005, 11: 12
  5. Student visering omvandla till turistvisum utan att lämna
    Genom SebastianKnief i Forum arbete / praktik / studera
    Svar: 1
    Senaste inlägget: Den 12 november 2004 12: 35

Märken

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •