Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 1 av 49 1234511 ... SistaLetzte
Visar resultat 1-6 från 289
Nyheter från Sepetiba: cirkeln stängs. Efter Klemis innan en tid bakom dem hade lämnat distriktet Leme, Rio och muterade mg, han sönder efter flygande besök i Bahia och en Liebelei med „Heiligen av Geist“ av Setiba igen på en gammal plats: Rio de Janeiro! Men inte som
  1. # 1
    Moderator
    Ansluta till datum
    28.10.2003
    Rum
    Belo Horizonte

Standard Nyheter från Sepetiba

Cirkeln stängs.

Efter Klemis innan en tid bakom dem hade lämnat distriktet Leme, Rio och muterade mg, det bryter efter flygande besök i Bahia och en Liebelei med „Heiligen av Geist“ av Setiba igen i den gamla hem på: Rio de Janeiro!

Men inte som första gången, för att göra sin första erfarenheter med de brasilianska kvinnorna, men denna gång för indata i Sepetiba... exakt ThyssenKrupp webbplatsen, vars chef nyligen i AF-447 Flygning Air France kraschade slav.

Om det vererst senaste Lemis station i Brasilien kommer att avgöras först efter utförandet av sitt uppdrag. Åtminstone skulle det ärevördiga slutsats att en annan del av den brasilianska järnmalm industrin i drift.

Namnet RIO låter bara underbart! Men varken arbete och inte heller Boende beläget i den faktiska. Sepetiba Bay med förort till Santa Cruz är beläget ca 70 km från Rio ´s centrum bort, men lätt på Avenida Brasil är eller att nå Recreio och Barra.

Jag är måndag morgon vid cirka 12 ° C lokal Temp i Belo Horizonte i min VW smaklös från förra helgen i Sitio GOL. Nu hade jag utbytts min 1.0 L-Motor-Antrieb mot ett mousserande 1.6 L-GOL vad bör avsevärt påverka restiden och bekvämligheten av 450 sjömil resan, eftersom slutligen 1.6 L-Version hade också en servostyrning. Vilken lyx! Han är dock inte bara ett sparande mirakel med konsumtion av 12 liter alkohol till 100 km (utan att använda luftkonditioneringen).

När jag hade vänster GOL 7 gånger på natten under de senaste månaderna på vägen och han exakt 7 gånger höggs upp, men bara för första gången med förlusten av min bil radio (jag inte ersatt det, eftersom jag visste att den skulle bli stulen ändå igen), jag ville tillbringa långa enheten utan min Lindenberg CD och investerat i en ny radio strax innan avgång. Inte att jag hoppas, att det i Rio inte vore snuvade mig, men Klemis sade till sig själv: „Neue hoppas, ny Glueck“... och verkligen på Br.

Efter I berömda ökända vissa sådana tragedier varit tvungna att leva med BR-101 och BR-262, både på vägar genom deras kronisk överbelastning och många trafikolyckor som leder till döden, som lämnats mig är att inte okänt BR-040 sömlöst i serien av katastrofer-BR en ´s.

Strax innan Santos Dumont, uppkallad efter det född (efter offentliga brasilianska yttrande) uppfinnaren av luftfartyget, även „mein Gud, jag tänkte dessa kurvor skulle som också kan räta ut något mer "och redan I got bländas den första Lichthupen av Gegenverkehrs i ansiktet. I princip innebär det endast två saker: polisen eller olycka. Det senare var fallet. Bara i en av dessa snäva kurvor, hade en lastbil som på hans bredsida. Polisen och åskådare var redan på plats. Mer, än för den intilliggande befolkningen verksamhet var närmare titt pågår. Ganska värdefull lastbil lasten var redan skicklighet skickliga „entsorgt“ (se foto - pilen). Alla under ögonen på polisen uppenbarligen uttråkad. Deras funktion tycktes endast vara att kontrollera att alla invånare högsta stulna en påse... exakt, det fanns cement säckar!

Efter att jag redan rensa ut yoghurt och kol-lastbil hade sett ´s, var nu en mycket mer betydande för brasilianska varor ombord på ´s upp lastbil vad brasilianska drömmer inte om „Casa PRopria“, internt, och om det endast i det ena Favela Santos Dumont är. Ganska hedervärd om också kontroversiella far till luftfart utrustning (bröderna Wright från Förenta staterna ta höger om luftfartyget uppfinnare samt att slutföra!) skulle ha gett verkligen rakare kör sin stad, inte minst av allt att ägna sin hobby av flygande (och även landning).

Men Brasilien skulle inte Brasilien, om det gick att ändra hans ansikte på ett ögonblick. Förändringen kom ett par kilometer senare i Juiz de fora. Företaget CONCER tillkännagav i stora bokstäver på „Hier en Mautstrecke“ börjar. Från och med nu skattebetalaren hade att burkar för samma väg två gånger: en gång till staten i form av fordonsskatten och andra gången direkt till över distribueras på nästa 200 km 3 vägtull plazas. Summa 21.60 r var alla $. Detta var sedan men perfekt asfalt på en 2 lane highway. Potholes frånvarande.

Tidigare Mercedes anläggningen, där för närvarande endast sprinter-små-truck ´s havet är tillverkade gings över distans serpentine-rika genom Serra av 1000 m ü. M. på höjd till Rio ned. En Toyota Corolla, som mig tycktes vara plötsligt cocky „verfolgte“, redan hela vägen och tryckte på röret och förlorade mig. Jag tog på utmaningen och så gick det med pipiga däck genom väl konstruerade ormliknande störtlopp mot Bay Guanabara. Jag verkligen behöver inte nämna att Toyota av endast andra vinnare var...

Tidigare rag gick matta säljare, guld bananer står och senare många möbler lagrar den mot Linha Vermelha. Terräng känd för Klemis. Slutligen hade han gjort sina första erövringar rätt där. Marta från distriktet Maracanã var efter „Barbarella Juliana“ nummer 2 i listan av hans erövringar (oroa dig inte... jag gör ingen lista över namn). Visserligen var det Juliana av mindre med en erövring, men hennes licens och hennes indianska ansiktsigenkänning funktioner (inte att nämna deras karaktär) hade drog mig helt under en stavningskontroll. Hon hade några raubtierhaftes och betonat detta genom deras klädsel i tiger huden design. Rent optiskt perfekt kvinna. Marta var så olika. Vid en första anblick, hon var lite magert och också hade inte en särskilt pretty face, men hon är egenskapen för Klemis gör galen med sin erotiska ser ut och suggestivt löften. Det var nästan oundvikligt att vi 2 timmar redan är tillsammans var efter vårt möte i sängen. Marta var erfarna. Och för den vid tidpunkten fortfarande nästan oskyldiga Klemis, som dittills endast visuellt, men sällan fysiskt hade uppfattas de brasilianska damerna, detta var guld värt. Du kan kalla det också vägledande, eftersom från och med denna ras låt går det inte längre.

Ursäkter. Jag märker redan... jag inaktivera. Jag fick också att göra just i detta ögonblick, eftersom jag såg tecknet Linha amarela, känd från ett flertal favela krig. Det meanders genom början ganska nära Linha amarela, få en känsla av Gänsehaut. Vänster och höger, till synes inom räckhåll uppradade Rios som pärlor på ett halsband. „Perlen“ är fel ord, naturligtvis. Det finns illaluktande avlopp, som ibland nästan romantiska effekt genom några stänk av färg på några få väggarna i byggnader annars oändliga havet av tegel. Men långt från. Detta har lite att göra med romantiken. Eftersom invandrare från nordöstra Brasilien i en till synes oändliga favela ingångar uppradade, fattigdom och brottslighet i städer som Rio är och São Paulo från år till år sämre och särskilt okontrollerbar!

Men återigen, miraklet händer. En struktur framträder plötsligt i favela havet som är formade av moderna arkitektur och my back lyfter mer och mer tankar stater i dysterhet kan vara. Till höger byggt jag João Havelange stadion se för Panamericano spelen hölls i Rio i 2007.

Staden är nu ständigt förändrats. Medelklass distriktet, Rios, höghus, köpcentrum och sedan tunneln efter Barra da Tijuca. Tidigare, jag måste fortfarande 3,60 R$ Firefox vägtull. Efter att jag hade korsade tunneln, kände jag precis i centrum av den moderna nordamerikanska staden. Det var otroligt, Rio kunde ändra hans ansikte.

Jag låter men rakt av i riktning mot Recreio, där jag fortfarande visste inte förrän ett par timmar före ankomst i Rio, mitt boende bör vara placerade.

Jag hade begärt byggandet webbplats clerk på väg till Rio och undrar var jag faktiskt bör gå. Hon gav ut en diskret publicerade adress mig, som skulle visa sig som en sann lyx bunker. Det är en av denna Aparthotel med alla klockor och visselpipor såsom swimming pool, gym, Espaço gourmet osv. Rum med utsikt på havet, där killarna ville visa surfing kunskaper. Synen var vacker (se foto - pilen). Det var faktiskt som semester, men det bör vara sista gången att jag bör åtnjuta denna synen. Från och med nu sades att lämna igen byggarbetsplatsen dagligen och att betydligt bland annat huset före gryningen och efter solnedgången ange.

Omedelbar stranden förde mig så ingenting väsentligt. Kanske för ett par dagar väl och Nice, men Klemis behöver bland folket och det är en plats i Santa Cruz, nära på Sepetiba webbplats, Sök. I bolaget att få igenom detta, kommer vissa övertalning förmodligen vara nödvändigt. Inte från kostnadsskäl, men säkerhet BEDENKEN.

Fortsatt beslutsamma...
    Miniaturansicht angehängter Grafiken Miniatyr av bifogade bilder Neues aus Sepetiba-p6225007.jpg   Neues aus Sepetiba-p6225009.jpg  
    Ändrad genom Klemis (31 oktober 2009 till) 08: 38 (Klocka)
    Du kan se
    i de lägre klasserna.

• Reklam

2. # 2
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    24.01.2007
    Rum
    RJ / RP
    Blogginlägg
    1

Standard AW: Nyheter från Sepetiba

Oi Klemis
    Tack för rapporten.
    Men håller inte med två saker:
    1. stadion är vänster, om kommer från Linea Vermehlo och
    2. Pedagio kostar $3,85 RS.

Men annars fint och bra betänkande och om så är fallet hoppas allt kommer mer.

Chris

3. # 3
    Moderator
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    28.10.2003
    Rum
    Belo Horizonte

Zitat Ursprungligen postat av swisschris Beitrag anzeigen
    Men håller inte med två saker:
    1. stadion är vänster, om kommer från Linea Vermehlo och
    Fungerar perfekt... det var kvar.

2. Pedagio kostar $3,85 RS.
    Är naturligtvis också sant. Jag var för lat för att titta på Comprovante. Var helt enkelt för många anteckningar från en enda dag som jag försökte skriva ner öl middag på 2-3.

Men annars fint och bra betänkande och om så är fallet hoppas allt kommer mer.
    Är själv framåt...
    Du kan se
    i de lägre klasserna.

4. # 4
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    butiker

Så, Klemis, på något sätt... vi kommer att vandra ganska ofta på samma banor... Papagaio (MG), Recreio/Barra (RJ), Santos (SP), Sepetiba (RJ), Setiba/Meiape (ES)...

5. # 5
    Moderator
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    28.10.2003
    Rum
    Belo Horizonte

Zitat Ursprungligen postat av supergringo Beitrag anzeigen
    Så, Klemis, på något sätt... vi kommer att vandra ganska ofta på samma banor... Papagaio (MG), Recreio/Barra (RJ), Santos (SP), Sepetiba (RJ), Setiba/Meiape (ES)...
    Och snart också vara FFM... ännu i vår f.d. namn är Namoradas det konstiga similes... Jag förstår fortfarande Juliana, men chanserna sedan upphöra långsamt vid Keity.

Är helt dag höger genom min första utforskning turné i närheten i en Favela ren geschlittert. Nr 50 m från huvudvägen och redan var den placerad inuti. Jag tror att det kallades "It", är men inte säker. Jag såg några bussar med denna inskription på dess terminus.

Det är som en film före mig skulle löpa ut. På gatorna, förbränning av sopor, karaoke barer med rattfylleri typer, meningsfull ser av Negerinnen (vita kvinnor gabs inte) och en Güllegestank efter tainted ägg. Det är byggt upp omedelbart en inre spänningar i kroppen. Du förväntar sig hemlighet en pistol i nacken och undrar som sedan händer ingenting. Jag har tillfälligt avstå från en utflykt i de tillbaka gränderna. Jag vet inte ännu någon det och det vore verkligen alltför farlig. Aberes är inte alla dagar kväll och en grädde på stranden eller på vår städning lady i byggnad-trailer jag får en biljett i favela utan tvivel snabbt oavsett. En sak är redan klar: Favelados är här betydligt mörkare än i Belo Horizonte. Du har men samma stolthet och samma ansiktet i ögonen. Livet det lockar magiskt mig. Jag vet inte varför. Det kan vara Adrenalin sköt eller ens nyfikenhet. I varje fall är värt att se som en häftigaste presentationsplats Barra shopping.
    Du kan se
    i de lägre klasserna.

6. # 6
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    butiker

Hihi Klemis, Recreio ("City") Det finns nästan ingen Rios, men du stolperst omedelbart i. En handfull kan hittas jag tror väster om Prq. naturliga (Chico Mendes) och en handfull andra längs AV. Amerika.

Recreio (särskilt den omgivande landsbygden) men faktiskt är irrre. Den norra delen av AV. Amerika är fortfarande relativt outvecklade. Det finns enstaka (men åtminstone förvisso en till två dussin) lösning spotted (bort från vägen;) Vargem Grande och pequeña). Nya uppradade rika, rika och super-rich bredvid slum bosättningarna. Andra än "River City", eftersom platt.

Utforska ibland, men bara inte ensam, Ilhas från Barra (jag var Pescadores på den lilla Ilha dos) och göra en resa till Itanhangá. Vänster (nr km efter bron över till Lagoa) är en Discoteca som bör tydligen ganska bra (på Golf Club). Jag besökte fav. Cambalacho.

Men övervältra! "Jag gick på morgonen min"vän"i Cidade de Deus", hade en öppen bil. Plötsligt var huvudvägen indelat i fyra delar. Efter några meter vänster (u-sväng på Ayrton Senna), bara ut (till Barra), rätt (fortfarande main street), eller bara rätt. Min "Namorada" sa "rätt", men kände sig "efter några meter, rätt". Jag kan inte längre ändra spåret UPS-på grund av att en betong som bas och schwupps vi stod med vagnen i en del av stora mitten Favela var obekväma... också min Tjej, hon bor någonstans annars.
    Ändrad genom supergringo (24 juni 2009 runt) 12: 37 (Klocka) Orsak: Fel elimineras (inte undanröjas)...

Sida 1 av 49 1234511 ... SistaLetzte

Liknande trådar

1. Nytt från Parajuru
    Genom touchwood sociala frågor i forumet
    Svar: 2
    Senaste inlägget: 5. April 2011, 12: 36
  2. Nyheter från DuSouto från natal
    Genom Surfistas i Forum musik och evenemang
    Svar: 0
    Senaste inlägget: Den 14 september 2009, 13: 49
  3. Nyheter från fasan skåp brasilianska Elteknik!
    Genom User_11889 i Forum insider tips
    Svar: 35
    Senaste inlägget: 14 September 2007 12: 55 pm
  4. Avgångar efter 6 månader från BR för nya Tourivisum
    Genom Verena i Forum-resor till Brasilien
    Svar: 14
    Senaste inlägget: 26 April 2005, 19: 49

Märken

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •