Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sidan 28 av 49 ErsteFörsta ... 1824252627282930313238 ... SistaLetzte
Visa resultatet av 163 till 168, 289
Like Tree42Tack
Nyheter från Sepetiba: jag ytterligare i Rio... 5 Samba skolor i 6 dagar (bättre sade: nätter), var förseglade med den riktiga toppen av min Rio finns: Imperatriz Leopoldinense... i Lemis hjärta nu redan vinnare karneval 2010. Det var kåta. Det var ansträngande. Det var kaos. Och det var den
  1. # 163
    Moderator
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    28.10.2003
    Rum
    Belo Horizonte

Standard AW: Nyheter från Sepetiba

Jag ytterligare i Rio...

5 Samba skolor i 6 dagar (bättre sade: nätter), var förseglade med den riktiga toppen av min Rio finns: Imperatriz Leopoldinense... i Lemis hjärta nu redan vinnare karneval 2010.

Det var kåta. Det var ansträngande. Det var kaos. Och det var avgång vänner som jag aldrig kommer att glömma. Jag är dock här nu gånger en paus i min rapportering från Rio.

Jag skulle vilja händelserna den makt helgen exklusiva plocka upp för den kommande boken. Även upplevelser min personliga med grace ´ Mae Santa.

Bara på min sista natt i Rio de Janeiro, som jag tillbringade i Imperatriz Leopoldinse, jag vill fortfarande betänkande, helt enkelt eftersom han har för många Schlüsselerlebnisse i sig som kommer att garantera för att slutföra den allmänna bilden av min Rio rapportering. Därmed stängs cirkeln.

Att få din aptit för boken, kommer inte som en (kanske ofullständig) översikt över de återstående kapitlen som naturligtvis inte alltför säger mycket om deras innehåll. Också inleda jag här några undersökningar inom en nära framtid i forumet om titeln på boken, design och innehåll. Jag skulle vilja höra yttrandena från Brasilien Web-läsare och naturligtvis senare ta hänsyn till. Slutligen bör det vara en bestseller...

Saknade kapitel:

Vid „Mae Santa“

-Lemis hex

Onsdag: Vila Isabel

-Desfile börjar
    -Graces hämnd
    -Vila Isabel 2 dagar före början av kriget

Fredag: Portela

-Mini skola med (stora ambitioner till)
    -Ganska nära kaos

Lördag: Rocinha

-När kriget började dag
    -Kvällen utan kvinnor

Söndag: União da Ilha Governador

-Klemis prova med „Jeitinho alemao“ vid Cariocas

Måndag: Imperatriz Leopoldinense

-Tamborinspieler „Bar do Alemao“
    -Fantastiska damer
    -Lemis slutliga lycka

Säga adjö till grace bara tar

-Emotionen
    -Hoffnung
    -Wuensche
    Ändrad genom Klemis (25 oktober 2009 runt) 09: 43 (Klocka)
    Du kan se
    i de lägre klasserna.

• Reklam

2. # 164
    Moderator
    Ansluta till datum
    29.03.2004
    Rum
    Rio/Saarland / Swabia

Zitat Ursprungligen postat av Lemi Beitrag anzeigen
    Bara på min sista natt i Rio de Janeiro
    Putz... o tempo tá voando och vi har inte träffat...

Men: jag ja en apto i närheten av Maracanã eller närmare Escola sedan Samba Salgueiruuu. Vänner av forumet är hjärtligt välkomna. Kanske visar Klemis "Mina" samba skolan mig sedan...

Då jag kan visa också där du parkera bäst om man önskar Vila Isabel till kostnadsfördelningsarket (utan den) Favela (gå)...

Bra hemresa
    från Tysklands kall, grå
    Ursinho
    Rio de Janeiro är en smutsig stad...

3. # 165
    Moderator
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    28.10.2003
    Rum
    Belo Horizonte

Zitat Ursprungligen postat av Ursinho4711 Beitrag anzeigen
    Putz... o tempo tá voando och vi har inte träffat...

Men: jag ja en apto i närheten av Maracanã eller närmare Escola sedan Samba Salgueiruuu. Vänner av forumet är hjärtligt välkomna. Kanske visar Klemis "Mina" samba skolan mig sedan...
    I Salgueiro, kan du gå utan Klemis. Detta är jag tror touristischste samba skolan bland alla närvarande. För att leva där, är det naturligtvis stor. Det finns fortfarande 3 andra samba skolor i omedelbar närhet.

Zitat Ursprungligen postat av Ursinho4711 Beitrag anzeigen
    Då jag kan visa också där du parkera bäst om man önskar Vila Isabel till kostnadsfördelningsarket (utan den) Favela (gå)...
    Bästa Parker diagonalt motsatta i en parkeringsplats för SendAs stormarknad. Han är bevakade på natten också. Det är "Folksy" kurs i radiell Morro eller parkering vid rondellen...
    Du kan se
    i de lägre klasserna.

4. # 166
    Moderator
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    28.10.2003
    Rum
    Belo Horizonte

Den sista natten i Rio

Genom nåd hade jag antog mig redan vid denna tid. Men nu kommer att ägna en extra kapitel.

Efter mitt klantiga första besök Imperatriz, hade jag reserverade den sista kvällen för en „Solo Auftritt“. Även om favela kriget mellan narkotikamissbruk gäng ADA och CV var redan sedan 2 dagar pågår och polisen efter skytte av en polis helicopter över „Morro dos Macacos“ invaderade Rios, att hämnas, ville och kunde jag inte överge denna kväll. Jag visste att vissa fara, eftersom förbättringarna som ski ren på Complexo som gör Alemão, som bör vara mitt resmål den kvällen, hade slagen över Mare, omedelbara granne Complexo.

Jag ville dyka i underjorden i Rios fortfarande gånger verkligen. Den bästa platsen för det verkade gamla, ständiga före mig i gulnat lacken byggnad med taket på rost fordon. Det var gör Alemao“ - en av de mest beryktade Rios av Rio ligger vid foten av „Morro de Janeiro. Vädret kunde också, inte bättre. Redan på sättet som Favela Jag såg en mörk stormen i närheten som startat efter min ankomst att betala. Det var Regnande, blinkade och thundered. Mot bakgrund av blinkningar, såg jag belysa lutning favela före mig. Den här gången var jag ensam... helt ensamma... utan taggar. Inte ens mina vänner från Vila Isabel ville jag har på min Samba i går kväll. Jag ville bara förbjudas och gå hem när jag ansåg att det var rätt. Allt passar ihop. Jag var nöjd än en gång att stå före Samba skolan av Imperatriz Leopoldinense.

Det var illa att jag var tvungen att se på min kväll, att anstånd inte var drottningen bland de Samba dansarna. Det var synd att min tidigare Geheimfavoriten för den kommande Carnival är alla sopas utanför tabellen. Alla mina pre gjort domar om Rios samba skolor kastades i natten på högen. Och jag visste att detta sker. Jag kände det minst. Just i det ögonblick när jag ljus-grön vit-pläterade dansare och dansare av Imperatriz på min allra första besök av Samba skolor i Mangueira före mig på dansgolvet Segelflyg såg.

Men nu första slutits med Romansen och tillbaka till slutet av kvällen, började vid „Bar do Alemao“ (där annars skulle jag behöva sitta mig?). Jag talade igen, av öl för förfarandet. Denna gång genom mina grannar, en nondescript, skenbart enkla man från favela, som jag sedan drack 2 flaskor i Antarktis under improviserade skärm i en informationsterminal innan Samba show i hällande regn till samtidigt bort tiden. Han trott mig som Chico. Vi talade om fotboll, samba skolor, alla möjliga dåliga kvinnor och att vi fortfarande älskar dem (skönt... Slutligen inte homosexuella!) och naturligtvis ursprung min dialekt. Han har skrivit på Argentino. Jag planaste och sade: „du måste tänka bort inte så långt från hemmet. Vad är men detta Morro här?"

„Aaaahhh Continental! "kom en överraskning från hans mun. Jag visste inte om jag hans efterföljande uttalande: „Haette inte trodde jag. Bill förrän du är nästan som en verklig Carioca“ bör tolka positivt. Men det spelar ingen roll. Den tjocka, nästan tandlös Granny i baren, som hemlighet har hört, wobbled med fingret index och bekräftade „Nee, med er skulle jag ha getippt“ verkligen inte på Gringo.

Mannen föreslog via rip off av warden of parkeringen. Han sade att komma endast från början av Samba visar och få rabatt. Om folk är alla i samba skolan, de avskurna pengar och lämnar Unwatched bilar.

Eftersom jag hade bara parkerade min bil och en av vakterna betalas, innebar I, att Imperatriz guard med 4 R$ det billigaste i min „Samba Karriere“. På dagen innan på Ilha gör Governador jag hade efter hårda förhandlingar 15 R$ drog. På Mangueira var 10 R$ sedvanliga för kända 5 R$. När alla andra samba skolor, betalade jag 10 R$, utom i Vila Isabel, där jag var på radiell till „Morro dos Macacos“ parkerad gratis på gatan.

Jag frågade omedelbart för att här finns en risk att bilen är stulen. Det var en övertygande, kanske entsetztes „NAAAOOO“ från hans mun. „Hier på Morro blir inte stulen. Som fångas av cheferna i kullen, förlorar ett finger. Om en fångas ofta, kan det hända att han ibland förlorar hela handen."

Jag kan denna scen från en favela film, jag tror det var „Cidade de Deus“ och nu visste att det motsvarar verkligheten. Rios antogs av de stora narkotika ligorna ställa in sina egna lagar så och – på annat sätt förutsatt att – i brasilianska politik de också bara personligen för att verkställa. Det var klart och öppet för alla invånare i favela riktlinjerna som resultat var att göra. Det var emellertid ett slags militärregimen. Och det var dödsstraffet förvisso oftast av ett tungt beväpnade och med droger var sammanfattande domstolen. Så verkligen inget att skratta.

Sagt av Chico (det var ju inte hans namn, men så var han kallade) av min kärlek till Vila Isabel. Han sade att det inte var ett problem i Rio ska fan av en konkurrenskraftig samba skolan. Tävlingen var är som sjuka som i fotboll och det inte ens chica att gå desfilieren i flera samba skolor. Han bekräftat för mig att jag skulle hörnen så långt från att när jag skulle gå med en Vila Isabel-skjorta i Imperatriz. Naturligtvis hade jag säker när du väljer min kväll kläder noga för att säkerställa att det överensstämmer med den besökta samba skolan. Så ikväll, Bar jag en ljus grön T-Shirt, som i kombination med min vita foto prägel, visade färger i Imperatriz.

Jag berättade om min missöde under första besök i Imperatriz Chico. Jag erkände också honom att jag var bara på grund av den Passistas här, som jag hade sett i Mangueira och jag var upp till i dag inte säker om de verkligen kom från Morro do Alemao. Han skrattade och sade: „Ich vet inte om det är att du letar efter, men du kommer att älska den... "

Samtalet med Chico var mycket intressant, men tyvärr detta avbröts tältet som tjänade oss som shelter from hällande regn, plötsligt kollapsade under vikten av vatten som samlats. Jag kunde i hoppet ännu så Chico, dock blötläggning våt. Vad jag visste var att han hade ändra frågor. I grönt och vitt. Senare i inlandet samba skolan visade sig, var han cuíca spelare i batería Imperatriz. Och det var inte någon batería, men en av de bästa Rios!

Fortsatt...
    Miniaturansicht angehängter Grafiken Miniatyr av bifogade bilder Neues aus Sepetiba-chico-bei-der-arbeit.jpg  
    Ändrad genom Klemis (26 oktober 2009 runt) 15: 17 (Klocka)
    Du kan se
    i de lägre klasserna.

5. # 167
    Moderator
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    28.10.2003
    Rum
    Belo Horizonte

Jag var bara om att ta några bilder på batería som Chico ringde mig. Han inslaget sina fingrar med en bläckfisk och smort med kommersiellt tillgängliga flytande sötningsmedel. Denna kombination skyddade hans fingrar, och skapade ljudet av cuíca, på dess insida var en liten läder bältet på Chico och hans kolleger runt drivs. Ljudet av cuíca var otvetydig och tillhörde till Karnevalen i Rio ´s som smör på brödet.

Batería sig genomfördes av Mestre Aparecido i en vit kostym. Han var verkligen chefen och hans vanligtvis mycket äldre undersåtar följt hans instruktioner gnädigst. Det var ett spektakel av ljud och överträffade Salgueiro och Mangueira batería längder. Även de mest om införande av mig fram till sedan Vila Isabel trumman grupp, som också präglas av viss disciplin, var endast andra vinnare.

Vid efterföljande final till bästa Samba de enredo, deltog i minst 4 grupper, hade konkurrenterna att utföra deras låt även utan åtföljs av batería i de första 10 minuterna. Sedan batería röstade fram och omedelbart ökade stämningen i en dance hall. Passistas som utanför och föll i Samba.

Direktör Imperatriz bad trummis före start av konkurrensen därför uppriktigt att agera på alla 4 konkurrenter med samma passion och perfektion och personliga PRtill äferenzen för den eller de andra sångaren inte skiner igenom. Det stod klart att en felaktig ljud kan göra busted hela låten och panelen av domare som lyssnade på med spetsiga öron och kursen uteslutande bestod av Samba affärsmän, skulle höra något.

Klemis var naturligtvis spelar ingen roll. Inte fråga mig också, som i slutändan fick sjunga hans Samba på karnevalen i Sapucaí i 90 minuter ca 60 gånger i rad. Men det var naturligtvis inte bara prestige, utan också pengar. Mycket pengar för en Favelado... jag hade anstånd erfarna som ensam vinnare av sambas de enredo 10 000 R$ betalas ut. Liknande PRämien gabs för batería da Rainha, deras prinsessor och andra grundläggande element av Carnival blocket.

Karnevalen i Rio var inte bara ren glädje, men också ett företag.

Absolut ingen verksamhet, där drabbas av fattigdom FavelaUt gehievt polarområdena från deras elände. Särskilt „bluten“ faktiskt mest ut. Hennes kläder med alla glitter och glimmer måste de själva gör. Mestadels släpa tunga huvudbonad beschmückter med fjädrar, extravaganta skodon och en Dauerabo på gymmet är något billigare roligt, men kostar Samba nördar mestadels alla sina besparingar. Men jag mött verkligen någon ´s samba många skolor i Rio, hade inte föreskrivs ekonomiska offer inte hans bästa enligt skolor av Samba, naturligtvis. Han var som ett beroende som inleddes i augusti varje år med de första proverna och slutade med procession i Sambodrom som en definitiv hög i februari.

Jag kände exakt denna glädje av livet särskilt tydligt i Imperatriz. Folk verkade gå, vilket tillät för att glömma tillfälligt till synes alla svårigheter följande dag med ett nöje på en vanlig måndag kväll till sitt parti. Det var en demonstration av överflödet, som återspeglades särskilt medan dans. Jag kände en passion som jag hade så nära andra samba-skolan. Det var inte mig, men accepterar mig. Det var ingen överraskning, eftersom i Imperatriz var inte på en förhöjd scenen dansar, men i en dance hall. Det var i mitten och kunde inte hålla tyst. Och alla i rytmen i trummor, Tamborins, Cuicas och Ganzas. Hur hade endast Lemis liv förändrats sedan Rio!

Fortsatt...

Några bilder av batería Imperatriz Leopoldinenese (och deras avkomma)...
    Miniaturansicht angehängter Grafiken Miniatyr av bifogade bilder Neues aus Sepetiba-k-pa195899.jpg   Neues aus Sepetiba-k-pa195907.jpg   Neues aus Sepetiba-k-pa195914.jpg   Neues aus Sepetiba-k-pa195910.jpg  
    Ändrad genom Klemis (27 oktober 2009 runt) 10: 09 am (Klocka)
    Du kan se
    i de lägre klasserna.

6. # 168
    Moderator
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    28.10.2003
    Rum
    Belo Horizonte

Återigen: det var en genomsnittlig MONTAGABEND och verkligen alla mer eller mindre viktiga komponenter i en samba skolan var närvarande. Detta gick ur kurs med direktören för samba skolan och slutade vid drottningen av den batería som hade även deras 2 Gefolginnen prinsessor. Lemis favorit bland tre, var dock inte drottningen, som hade investerat sina hela prispengar säkert i silikon och olika avfall arbete på hennes kropp, ansiktet och håret. Nej, det var den faktiska nummer 3, som fanns inte bara på sympathischsten och naturligtvis, men ständigt leenden för Klemis vänster hade en „ganz besonderes“. Jag bara haft det (och log baksidan av kursen).

Utöver batería, också Baianas, det gamla Garden var budet och befälhavaren på hallen närvarande. Vad jag var men mest nyfikna, var Passistas. Bilder från Mangueira före mig provas ställning ut i mitt minne och jag försökte gripa damerna efter ankomsten till i rutnätet.

Och se... det var den första jag hade från Mangueira i minnet. En känsla av lycka flödas genom mig. Min besatthet fick plötsligt en känsla och alla mina Vorgefühle bekräftas. Nu var det ett hårt slag för slag. Den tid som används i Passistas i samba skolan hade ska visas var tydligen. Jag insåg genast minst 4-5 damer. Jag hade jag tittat på bilder från Mangueira nu så ofta, att bilderna är i mitt minne hade ätit och åter levde inför mina ögon.

Jag var lite sentimental.

Min daydreams meltdowns under de senaste veckorna var slutligen var. Och allt detta på den sista natten i Rio. En showdown kunde inte vara perfekt. För första gången här i kväll vill jag kunna dela detta ögonblick med någon. Alla mina vänner kände min passion och besatthet för Imperatriz. Vissa människor kanske trodde mig galen eller smiled minst på mig.
    Jag fick höra gång på gång „Imperatriz... eftersom inte jag hin“, „Imperatriz... jag nicht“, „Impertriz är bara en Hinterhofsambaschule“ –.

Men nu var jag ensam här och inget bättre invaderade mig som min glädje med en öl att dricka. Jag blev överlycklig att kväll igen i Imperatriz att stängas, men utanför kriget rasade, skott i många Rios popped och fanns det redan de 35 döda. Nej, Klemis var nöjd. Ibland var du tvungen att simma mot strömmen, att uppnå sitt mål. Klemis gjorde inte en gång i Rio och belönades den sista dagen för detta. Utan tvivel hade Rio, trots tidigare tvivel, en positiv atmosfär på Klemis.

Men tillbaka till det som händer på dansgolvet, som blir mer och mer fylls.

Nu var det ett hårt slag för slag. Det var en irriterande på händelser som ligger intill varandra. Utomhus blinkade och det var fortfarande regnar och nu körde en vattenflödet genom dance hall. Ingen skräck – tvärtom. The dancers var nu ett steg och spruta vatten på de vita shorts med sin danspartner med sina höga förbundna skor av försäljningen. Men tydligen som itched någon. Skratt (det inte var bara ett leende) var lätt att komma bort från ansiktet. Baianas uppradade och blev som vanligt runt sin egen axel, förmodligen tills de omfattades av en dizzy stavningskontroll. Trevliga paret innehavarens, som bar en särskilt vackra broderade klänning och Hall befälhavaren, började nu. Fahnenküsserei av direktören för samba skolan och några gäster vanliga ceremonin (nej, inte Klemis...) Inte ännu!) var avvecklas och sedan en korridor för dansföreställning av de två var hålls fria så att de kan utföra sina breda pendlande dans flyttas i full bredd. Vid slutet av den ärevördiga par böjt före batería och vars Mestre gjorde samma dem. Klart, alla väletablerade scenarier, som tillhörde till slutet av en demonstration av Samba skolor. Efter damen och hennes huvud lämnat hallen, Passistas stormade dansgolvet och dansade deras sulor upp makten Samba varma. Det var ett Lemis ögonblick. Dessa rörelser och elegansen gjorde mig alltid igen helt galen. Det var rena erotik och inte en dans i världen hade denna makt och samtidigt så mycket sensualitet.

Damer i den korta gröna kläder kunde svänga i höften och skakade genom sitt ben. En av damerna fäste min uppmärksamhet särskilt. Hennes swing var helt enkelt bättre än på de andra damerna. Hon var lösare och upprepade gånger infogas dans element, vilket avbröt makt „Dribbeln“ och tilldelade henne en air av elegans. Sedan fortsatt med full effekt och det sade att tro att hon hade en oändlig uthållighet. Hon påminde mig om nåd.

Efter att jag ett tag intensivt hade iakttagit dem, jag såg en det: det var ännu bättre än nåd. Henne, en fick grundlig skulle rädd, att hon fångas i sina egna ben och långa applåderade längden på dansgolvet, turbulens i hennes ben var så snabb. Hon såg inte ungefär i riktning mot sina ben, att samordna sig inte, anser bara gick ut och hade graverade ett strålande leende på hennes ansikte. Hon var inte så svart Grace, men hennes hår var liknande till långa, curled och färgade choklad brown. Hon var inte som muskulatur, hade Poolat men tydligen på deras smala, eleganta Ben mer energi som gav henne den nödvändiga flexibiliteten. Det var bara en högtid för ögonen att titta på henne. Och jag haft det, eftersom ingen ville Maracanã och klappade mig på axeln.

Endast klockan förkryssat stadigt. Men Klemis hade under tiden lärt sig att vila i vissa situationer är sekundära. I de viktiga ögonblicken i livet skulle vara vid liv.

Det var vid någon punkt brytning.

Jag passade på att allt som hade bara ännu visuellt imponerade på mig att fotografera. Passistas var tillgängliga glädje och så fick jag många möjligheter att fotografera dem naturligt eller utgöra. Jag var nästan panik när min kamera plötsligt visade „niedrigen Batteriestatus“. Jag såg redan simma bort alla skinn. Men det sa att kameran med mig här i kväll och höll fram till slutet. Det var Lemis slutliga lycka i Rio! Om jag var på sin väg hem från den Favela popped utanför varit skulle vara, som skulle ha varit Välkommen lilla gejuckt mig. Jag skulle vara nöjda och döda.

Fortsatt....

(men första några bilder!)
    Ändrad genom Klemis (28 oktober 2009 runt) 12: 33 pm (Klocka)
    Du kan se
    i de lägre klasserna.

Liknande trådar

1. Nytt från Parajuru
    Genom touchwood sociala frågor i forumet
    Svar: 2
    Senaste inlägget: 5. April 2011, 12: 36
  2. Nyheter från DuSouto från natal
    Genom Surfistas i Forum musik och evenemang
    Svar: 0
    Senaste inlägget: Den 14 september 2009, 13: 49
  3. Svar: 35
    Senaste inlägget: 14 September 2007 12: 55 pm
  4. Avgångar efter 6 månader från BR för nya Tourivisum
    Genom Verena i Forum-resor till Brasilien
    Svar: 14
    Senaste inlägget: 26 April 2005, 19: 49

Märken

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •