Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 2 av 49 ErsteFörsta 12345612 ... SistaLetzte
Visa resultatet 7-12 av 289
Nyheter från Sepetiba: PS: om ynkliga leverans och atmosfär av ditt hotell eller platt hotell du, okej, men på bästa gym i området är shopping anfallare (Viktor kondition), top enheter (bästa och senaste i hela staden) och big i martial arts (inklusive rutor). Klubben är helt ny, men
  1. # 7
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    butiker

Standard AW: Nyheter från Sepetiba

PS: Om du patetiska leverans och atmosfär av ditt hotell eller plattHotell nog okej, men bäst gym i området är den översta enheten i shopping anfallare (Viktor fitness), (bästa och senaste i hela staden) och big i martial arts (inklusive rutor). Klubben är helt ny, men sauteuer (BRL 200 p.M.). Två A! Kroppen tech i Barra fortfarande är även bra 50% dyrare, ganska chica, vart har Pool(s) och kan naturligtvis också något för ögat a hittas...! Kroppen tech Praia ligger du kanske något billigare än Victor, men om du vill tillbringa BRL 300 + per månad för atmosfär, tvivlar jag ännu mer än den månatliga avgiften för klubben rekommenderas av mig. De andra klubbarna i Recreio är alla shit och fortfarande dyra.

• Reklam

2. # 8
    Moderator
    Ansluta till datum
    29.03.2004
    Rum
    Rio/Saarland / Swabia

OLA Lemi!

Kanske vi ses en dag... åtminstone geografiskt kollegor...
    Marinen bygger det faktiskt en ubåt som bas utöver varvet. Och om andar bör ringa mig igen... quem sabe?

Vamos ver! (men som personal tjänare jag inte igen över) )

Ate logotyp, se Deus quiser
    Ursinhuuuu
    Rio de Janeiro är en smutsig stad...

3. # 9
    Moderator
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    28.10.2003
    Rum
    Belo Horizonte

Veckan börjar på.

Larmet utlöses 5: 30 pm, sedan Frukost på rummet, inget kaffe (inte en maskin som – för Klemis är en katastrof), sedan 1 timme kör till byggarbetsplatsen över inlandet.

När jag den första natten på grund av att mygga attacker ganska litet hade sov dagen på grund av trötthet var sedan till evigheten. I slutet var fortfarande en gigantisk möte från 15: 00 till 18: 30. Genom ett par intensiva tvist ren under mötet, mitt Adrenalin var hög, men så långt som att trötthet har blåst bort.

Jag är fortfarande lite förvirrad, men detta är den första dagen på en Riesenbau myndighet alltid så. Det finns svin mycket att göra, men du vet inte riktigt var du ska börja. En måste endast gånger även ordna och försöka göra inte av Herumgejammere av inflytande kolleger. Så program inrättad och sedan bara med huvudet genom väggen. Så har Klemis alltid varit mest framgångsrikt gjort –.

Så vi på kvällen 7 fabriken porten till vänster, gick igenom den mörka Santa Cruz. Själva staden är inte ett problem. Påminner mig starkt Guarapari utan seafront promenade eller Ouro Branco i inlandet Minas Gerais4 År i min bostad.

Som passagerare, jag var tvungen att leta efter tillfälle i de tillbaka gränderna och det problemen började... Fasaden av huvudvägen fortfarande var rimligen stilig... var gatorna och allt att gömde den djupaste FavelaSüff, underjorden. Flera gånger under de två första dagarna här hade jag exakt samma iakttagelse. Bakom varje hus vägg, plåt staket, eller också Prolifererande elefant gräs verkar en shanty town dölja.

Min kollega sade att jag ja bör fortsätta på sättet att arbeta, eftersom sedan en horde människor anländer och allt vill från dig. Jag trodde att överdriven, men kan tänka mig så långsamt, vad han menar. Han berättade att han en gång hade på en kryssning en punktering och ville börja ändra hjulet. När ett par starka killar „zur Hilfe“ kom, han hoppade i rädsla i bilen och tryckte på gasen. Upp till nästa gas station han fortsatte på fälgen, som naturligtvis sedan helt i den Ass var. Han hade åtminstone, så han kände sin egen Ass sparas.

Ett annat avsnitt, jag fick höra igår var de återstående bakom VW beetle. På sättet att arbeta, stod en beetle på en liten lutning med dubbla spår väg. Föraren var runt i motorrummet, men kvällen visade sig, tycktes ha varit misslyckade, eftersom felet var fortfarande på samma ställe.

Det var dock inte längre exakt samma fel... det var nämligen jacked och hade ingen mer hjul. Följande morgon, redan, hade dörrarna och bålen locket avvecklats. Sent på kvällen sedan var han även på taket och motor blocket saknas. Därför på taket att få ut motorn måste du skapa skalbaggen, sannolikt tveksamt, men eftersom saknade den nödvändiga lyftutrustning.

Det är alltid häpnadsväckande hur i Brasilien utvecklat en dynamik av saker. Medan allmänna på bygga webbplatser-aktiva brasilianare bortkastade ingen enda trodde, för att inte tala om att trodde, att utvecklingen av hans arbete, han visar stort intresse i det fria Reichung av dess regelverk i vardagen. Att ´s börjar med Rensa upp lastbilar och upphör att vara t.ex. vid den med tillsats av små verktyg för webbplatsen. Här finns inga begränsningar av fantasier och den förment begränsad påhittighet för brasilianska tar här ibland orimliga proportioner.

På min ursprungliga punkten i den Espírito Santo Jag själv har behöver ta skrivelse förlust av alla kabel trummor. Vissa fall har förtydligats. Avfall transportföretaget hade främjat kabel trummor prydligt under ett tunt lager av avfall på en lastbil genom fabriken porten. Väktare var endast misstänkta som lastbil inte i riktning mot dumpning av avfall abbog, men fortsatte rakt på. Han fick ta förföljelse och tjuv varorna säkerställdes. Säkert en skänk från ovan, eftersom vanligtvis är i sådana storskaliga stöld så mycket pengar på spel, som även förmyndare eller hans hela företaget att vara bestochen. Fallet med rekuperierten kabel trummor var så inte en stroke av lycka, men inkompetens hos arrangörerna.

När jag ser hur kraftig är de ingående kontrollerna av Thyssen fabriken gate, jag kan föreställa mig mycket väl, som redan har passerat. Det är så lite som kontrollera punkt Charly atmosfär. Du vet aldrig om du verkligen kommer genom, eller grips.

Fortsatt...
    Du kan se
    i de lägre klasserna.

4. # 10
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    butiker

Ren! Jag ser redan, kommer du snabbt har utforskat hörnet.

Men Santa Cruz och Favela? Tja, nu du överdrift men lite. Kanske kultur chocken av en mg? Men ingen jämförelse med din svägerska andragradens bostadsområdet (eller som det alltid kallas förhållande) att du visade mig en gång, eller? Det var det, verkligen skrämmande.

Vet ändå säker på att en av anledningarna varför begränsad RADIUS någon med huvudsakliga eller tillfälligt bosatta i Barra Tijuca faktiskt bara en i sin miljö. På den andra, norra sidan av gatan av Avenida Amerika är bara för shopping eller i ett fåtal klubbar, annars det återstår de Marapendi föredrar mellan Avenida och beach, helst söder om kanalen... och faktiskt det förankrade ändå föredrar de vänner eller den egna Condominios.

Här är några tips:

Kväll nödvändigtvis gånger efter Pedra da Guaratiba, det finns flera vanliga fisk lokal, men också andra (enkel) restaurang (fisk inte är förhoppningsvis direkt från det förorenade Bay). En (charmig, men missade) fransk kvinna tjänstgjorde i pizzeria.

Den mest kända platsen i detta hörn är förmodligen „do Bira“ (eller „Bira ´ s“) i Barra de Guaratiba, med en underbar utsikt över bukten. Sauteuer men i proportion.

Någonstans i närheten (vid statyn av „Nossa oavsett ich“) jag är gånger med en roddbana tidigare en wither mestadels öde öar. Du bör även ta måltider. Tyst situationen har sina fördelar tills god krämer … även om solen inte bränner på döda fiskar i vattnet och på skarpa rock kanterna, att då en obehaglig solbränna mig.

På en helg kan du ta en utflykt på Mata Atlântica bakom Itaguaí. Någonstans finns det ett vattenfall som inte nödvändigtvis spektakulära, men fortfarande bra. Jag knacka på Parque Vera Cruz, vet det men inte mer exakt. Era kolleger vet som säker. (Men hanterbar) avfall och undertecknandet av CV påpeka att små sjön nedan vattenfallet är besöks också, men de flesta Weekenders (och lång sikt turister) föredrar att ligger vid floden nedan faller på solen. Det finns också några enkla barer där det finns musik, Carrasco, trevliga människor och därför god eftermiddag längs den krokig „Hauptstraesschens“. Enligt min kännedom finns inga fasta polisen kontrollpunkter på vägen, tack och lov, eftersom den sista öl på mitt tidigare besök var klart en alltför

Jag kan berätta för er Sepetiba sig väl … där man kan ganska trevligt att sitta och njuta av en Glass eller där du kan surfa timme på Internet för 1 reais, men dessa är verkligen ingen höjdpunkter

Ganska (mycket ganska även) flickor är dock helt!

För shopping rekommenderar jag platsen till Santa Cruz, Campo Grande.

5. # 11
    Moderator
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    28.10.2003
    Rum
    Belo Horizonte

Hej SG,.

du är en av få, där begreppet "Expert användare" verkligen är sant. Du bör verkligen tilldelas denna beteckning inte efter registreringsdatum eller antal bidrag... Så har du någonsin tack i förväg för de många tips!

Zitat Ursprungligen postat av supergringo Beitrag anzeigen
    Ren! Jag ser redan, kommer du snabbt har utforskat hörnet. Men Santa Cruz och Favela? Tja, nu du överdrift men lite. Kanske kultur chocken av en mg?

Du har rätt. Rio är en kultur chock för mig. Även om allt som jag annars är en ny till Rios.

Men ingen jämförelse med din svägerska andragradens bostadsområdet (eller som det alltid kallas förhållande) att du visade mig en gång, eller? Det var det, verkligen skrämmande.
    Menar du verkligen? Inte så illa tycker jag Conjunto Paulo VI. Kanske därför att jag själv har använt den. Hade en slutligen finns även på natten och gå ut eftersom det gav vi vår dotter när min svåger, på kvällen gå ut...

Någonstans i närheten (vid statyn av „Nossa oavsett ich“) jag är gånger med en roddbana tidigare en wither mestadels öde öar. Du bör även ta måltider. Tyst situationen har sina fördelar tills god krämer … även om solen inte bränner på döda fiskar i vattnet och på skarpa rock kanterna, att då en obehaglig solbränna mig.
    Detta låter ju som en normal turist.

På en helg kan du ta en utflykt på Mata Atlântica bakom Itaguaí. Någonstans finns det ett vattenfall som inte nödvändigtvis spektakulära, men fortfarande bra. Jag knacka på Parque Vera Cruz, vet det men inte mer exakt. Era kolleger vet som säker. (Men hanterbar) avfall och undertecknandet av CV påpeka att små sjön nedan vattenfallet är besöks också, men de flesta Weekenders (och lång sikt turister) föredrar att ligger vid floden nedan faller på solen.
    Nee bättre SG, Vattenfall gibts i MG, i Rio, andra saker intresse mig.

Jag kan berätta för er Sepetiba sig väl … där man kan ganska trevligt att sitta och njuta av en Glass eller där du kan surfa timme på Internet för 1 reais, men dessa är verkligen ingen höjdpunkter
    Du kommer att skratta. Vår webbplats är i Sepetiba, men även don't know där det är beläget. I vår hållning vi gå endast genom Santa Cruz och det finns också fabriken porten.

Zitat Ursprungligen postat av usinho4711

OLA Lemi!

Kanske vi ses en dag... åtminstone geografiskt kollegor...
    Den Flottan är det verkligen en ubåt bygga base utöver varvet. Och om andar bör ringa mig igen... quem sabe?
    Jag tror min vistelse är mycket begränsad tid. Första 3 månader och sedan kanske senare 2 månader till den varm IBS. Krigen sedan. Vad är nästa, vet ingen. Kris bara... jag hör men vissa "Lockrufe" från Indien. Dietmar har visserligen gjort ett Inder vänner-Forum. Vi läser det till oss sedan kanske än en gång.
    Ändrad genom Klemis (cirka 6 augusti 2009) 19: 29 (Klocka)
    Du kan se
    i de lägre klasserna.

6. # 12
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    butiker

Zitat Ursprungligen postat av O Baiano
    Nee bättre SG, Vattenfall gibts i MG, i Rio, andra saker intresse mig.
    Tydlig, men kanske du har längtan doch mal efter "Country life" bort från den stora staden (trots att Sepetiba mycket påminner om landsbygdsutveckling). Du kommer att skratta åt, då jag träffade några semesterfirare från Minas! By the way, Santa Cruz i riktning mot Praia, vilket är lätt Sepetiba. Det finns också Motell två, tre, mycket billigt, men också inte lyx. Hade kaklade mal ne suite med riktigt stora jacuzzi (för 8 personer), men allt i mörkbrun av 80-talet, skönt. Du skulle inte behöver men också din terrass med utsikt över havet...

Men vad är invaderade mig, jag själv var det men aldrig. Jag trodde jag skulle överföras en gång trimmad, men på geoteknik ser det annorlunda ut. Din första Baile Funk i staden bör du kanske fredag i "Castelo de Pedras")Favela (Rio Pedras) erfarenhet (Recreio resa via Itanhangá skulle behöva vara den snabbaste). Verkar vara relativt måttlig. Bailes i Cidade de Deus, jag hittade en ganska "ticklish", säkert ingen jämförelse till dem som känner du från Minas, och vet inte jag barn i sorg, liksom du... annars bara lyssna på meddelanden av reklam blocket, finns det många alternativ. Vänligen gör mig en tjänst och besök i Asten och baren ibland göra Geraldo (hon säger så men?) i Barra och bekräfta för mig att det är skit. Kanske hade jag men också bara dum dagar fångats... du kan ge ändå hard rock Café i Amerikas Citta du utifrån min erfarenhet (det är andra, stora A!) Kroppen Tech). Jag tycker när redan Schicki Micki, verkligen: jag gillade genom Leblon betydligt bättre!
    Klemis säga tack.

Sida 2 av 49 ErsteFörsta 12345612 ... SistaLetzte

Liknande trådar

1. Nytt från Parajuru
    Genom touchwood sociala frågor i forumet
    Svar: 2
    Senaste inlägget: 5. April 2011, 12: 36
  2. Nyheter från DuSouto från natal
    Genom Surfistas i Forum musik och evenemang
    Svar: 0
    Senaste inlägget: Den 14 september 2009, 13: 49
  3. Svar: 35
    Senaste inlägget: 14 September 2007 12: 55 pm
  4. Avgångar efter 6 månader från BR för nya Tourivisum
    Genom Verena i Forum-resor till Brasilien
    Svar: 14
    Senaste inlägget: 26 April 2005, 19: 49

Märken

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •