Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 1 av 7 12345 ... SistaLetzte
Visar resultat 1-6 av 41
Like Tree1Tack
Äktenskap i Brasilien - certifikatautentisering äktenskap: Hej, min fru och jag är nu gift, vi var gifta i Brasilien. I några veckor går det för mig tillbaka till Tyskland. Innan jag zurueckfliege men jag vill oroa mig här att en sak: min fru och jag vill leva i Tyskland, familjeåterförening. Till alla
  1. # 1
    User_14856
    Gäst

Standard Äktenskap i Brasilien - certifikatautentisering äktenskap

Hej tillsammans,

Min fru och jag är gift, har vi i Brasilien gift. I några veckor går det för mig tillbaka till Tyskland. Innan jag zurueckfliege men jag vill oroa mig för en sak här:

Min fru och jag vill leva i Tyskland, familjeåterförening. För att påskynda hela processen har jag ställt mig innan med mitt behöriga registret kontor i Tyskland, anslutning, även efter bröllopet. Det gäller nu att mitt äktenskap i Tyskland. Den verkligen Hilfsbereite tjänstemannen vid Standesamt berättade jag bör lämna på beglaubigen min äktenskapsbevis, liksom födelseattest av min fru, samt legalisera.

Nu är det mig recensioner och enventuellen tips. Jag tänker i dag i dag på tyska konsulatet uppmaningen från och mig ber specifikt.
    Officiellt från civila Standesamt sade att jag äktenskapet certifikat, här på lövnivå till låt i Brasilien vid Standesamt, därefter till konsulatet för legalisering. Äktenskap i Tyskland är så registreras. Kan man bekräfta så här långt någon i forumet?

Vackra hälsningar!

• Reklam

2. # 2
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    19.07.2006
    Rum
    Belo Horizonte

Standard AW: Mariage av äktenskap certifikatautentisering i Brasilien-

Oi Papa
    Eftersom vad som har gått fel med terminologin som förmodligen finns det en del av termer som används i Brasilien "när över beglaubigen".

Den brasilianska äktenskapsbevis av Cartorio måste översättas. Ankor som gör du ta dig en översättare från listan vereidigen översättare som är upptagna med din konsulat/ambassaden etc.

Certifierade sedan äktenskapsbevis konsulatet och samtidigt bekräftar att översättningen genomfördes av en erkänd översättare.

Således ske i början av 2008 i BH, Minas Gerais. D som skickar dokumentet på kontoret, som direkt dem kort om registret till ett formellt PRüfung av instrumentet utför. Du får sedan reflekteras tillbaka dokumentet.

Vi har också bara översätta en födelseattest min hustru och autentisera. Vi vet men inte längre på vilka råd, förmodligen bara så vid som någon gång en skulle vill ha det i D. Vi har använt dem var som helst fram till idag.
    Dessa är alla data av min fru i vårt äktenskap certifikat. (Allting kostar en Schweinegeld)

Hälsning
    Tiradentes

3. # 3
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    11 Oktober, 2008
    Rum
    Berlin

Oi!

Så behövde vi översättas och legitimerade födelseattest av min fru på min registret registrera äktenskapet. Vi hade översatt även om dessa, men inte legaliserade. Så sak genom D. efter Recife skickas till konsulatet och autentisera kan vara. Uppmärksamhet att signaturen provet i Cartorios eller notarie vid konsulatet är insatt. Så rekommenderar jag äktenskapsbevis och födelseattest i Brasilien att översätta och legalisera. Man vet aldrig. Jag har behov, inte Tiradentes. Kostnaderna är i varje fall i efterhand av D. ut att ordna det som mycket mycket dyrare, som är säker.

MFG Daniel

4. # 4
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    28.10.2003

Jag bekräftar också... kann.
    HU översätta.
    Sedan med två dokument (HU och översättare) till Konsulat-stämpel på den.
    Presentera sedan i d i gemenskapen Office eller registrator (för registrering och kontoret för LSteuerkarte;) REG. (Bröllop och om nödvändigt utställningen Famiienbuch till StA)

VG rave_66
    Har sagt det alla.
    Men inte av alla.

5. # 5
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    19.07.2006
    Rum
    Belo Horizonte

Zitat Ursprungligen postat av amozinho1974 Beitrag anzeigen
    Oi!
    ........ .geschickt till konsulatet och autentisera kan vara. Uppmärksamhet att signaturen provet i Cartorios eller notarie vid konsulatet är insatt.
    MFG Daniel
    Hur skulle det gå, Cartorio definieras (vanligtvis) av kvinnan bosättningsort. Det finns 10 000 Cartorios i Minas. Vår egen (som ägs av vår faster) är verkligen inte med konsuln i Belo Horizonte kända (signaturer deponeras)
    Dock måste vara ackrediterade översättare vid konsulatet. Dessutom trodde vi också som Daniel. Vi hade begärt redan 3 äktenskap certifikat, ett dokument som är mer c/o. födelseattest, oavsett om behövs eller inte, leder oss till (0 + 70 + 30 + 7 reais)

Hälsning
    Tiradentes

6. # 6
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    14.07.2010

Oi Tiradentes

min egen erfarenhet. Jag gifte i Cabo de Santo Agostinho. Konsulatet i Recife har under PRüfung med undertecknandet av Cartorios certifierad. Det underskrift av firmatecknare finns tillgängliga vid konsulat i själva verket.

Klaus
    www.pension-Brasilien.de

Sida 1 av 7 12345 ... SistaLetzte

Liknande trådar

1. Bidra till att: legalizing äktenskapsbevis från Brasilien
    Genom sunilo i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 8
    Senaste inlägget: 23 April 2011, 08: 23
  2. Efternamn i äktenskap vid äktenskap i Brasilien
    Genom vertigo75 i Forum äktenskap och familj
    Svar: 17
    Senaste inlägget: 28 Mars 2011. 19: 48
  3. Registrering av äktenskapsbevis vid en brasiliansk konsulära
    Genom Staubi i Forum äktenskap och familj
    Svar: 2
    Senaste inlägget: 29 Juli 2010. 14: 17
  4. Danska äktenskapsbevis i Brasilien
    Genom ronaldivinho i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 10
    Senaste inlägget: 9 Oktober 2006, 20: 51
  5. Resa till Brasilien endast med äktenskapsbevis?
    Genom Inselfreund i Forum emigrationen till Brasilien
    Svar: 14
    Senaste inlägget: 19 Juni 2006. 21: 32

Märken

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •