Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sidan 5 av 8 ErsteFörsta 12345678 SistaLetzte
Visa resultat 25-30 av 46
Like Tree3Tack
Säv: Frisör/salong Berlinområdet söker!: ursprungligen postat av brasil bosatta Ja, det är problemet med brasilianarna, de titta och lyssna på ett par gånger i en verklig professional och sedan tror att de är frisörer. Det finns dock bland tyska kvinnor också. En vän till oss, amatör Friseurin med Salão de beleza, har därför, den
  1. # 25
    Ny användare
    Ansluta till datum
    22.05.2010

Standard AW: Hurry: Frisör/salong Berlinområdet söker!

Zitat Ursprungligen postat av brasilresidente Beitrag anzeigen
    Ja, som är problemet med brasilianarna, titta och lyssna på ett par gånger i en verklig professional och sedan tror att de är frisörer. Det finns dock bland tyska kvinnor också.

En vän till oss, amatör Friseurin med Salão de beleza, Procon på halsen, förebråelse har därför just nu Total förstörelse av håret!

Redan är bra att man behöver hantverkare i Västtyskland som en egenföretagare Friseur/i.
    Håret vakna upp hela tiden, så det kan inte vara så helt förstörda! Och tro mig, kunden har förmodligen nyligen tillbaka försöker igen! Och alla har otur och lycka! Men det betyder inte lika att min erfarenhet var precis lika dålig är! Åtminstone min erfarenhet var fortfarande bra och mitt hår tittade länge magiska!

eeech... du här tror inte ärligt eftersom som Frisör behöver hantverkare! Examensbevis är så lätt att köpa idag I keep bättre munnen innan jag tala om att folk...

• Reklam

2. # 26
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    15.12.2005
    Rum
    Blumenau

Ursprungligen publicerad POPGATO: eeech... du här tror inte ärligt eftersom som Frisör behöver hantverkare! Examensbevis är så lätt att köpa idag I keep bättre munnen innan jag tala om att folk...
    Du verwechselst något där. Vi talar om Tyskland och inte Brasilien.
    Du kan köpa en master hantverkare i Tyskland och om han skulle vara helt värdelösa, eftersom du måste vara registrerad i Handwerksrolle, logga in och driva ett företag.

Även om Tyskland inte är skälet byråkrati som Brasilien, tillsynsorgan arbetar avdelningen av hantverk och arbetskraftens kontrollorgan men ganska väl, i detta fall.
    Eller hur du vill anställa personal utan officiella verksamhet? Não pode! Och levererar såsom Wella-du fungerar endast med mall för registrering av verksamheten.

Det finns naturligtvis många frisörer/insidan att kväll upp upp deras ofta mycket dålig lön med odeklarerat arbete eller driva en verksamhet olagligt i hennes lägenhet, även i Tyskland, men det är ett annat ämne.
    Kan i denna miljö som men gör sitt hår har något sätt av fordran naturligtvis om någonting går snett.

Tro mig jag vet vad jag talar om, eftersom jag var i mitt crafting yrke sig lång tillräckligt Innungsmeister.
    Kramar
    BR

3. # 27
    Ny användare
    Ansluta till datum
    22.05.2010

Du kan köpa en master hantverkare i Tyskland och om han skulle vara helt värdelösa, eftersom du måste vara registrerad i Handwerksrolle, logga in och driva ett företag.

Även om Tyskland inte är skälet byråkrati som Brasilien, tillsynsorgan arbetar avdelningen av hantverk och arbetskraftens kontrollorgan men ganska väl, i detta fall.
    Eller hur du vill anställa personal utan officiella verksamhet? Não pode! Och levererar såsom Wella-du fungerar endast med mall för registrering av verksamheten.

Det finns naturligtvis många frisörer/insidan att kväll upp upp deras ofta mycket dålig lön med odeklarerat arbete eller driva en verksamhet olagligt i hennes lägenhet, även i Tyskland, men det är ett annat ämne.
    Kan i denna miljö som men gör sitt hår har något sätt av fordran naturligtvis om någonting går snett.

Tro mig jag vet vad jag talar om, eftersom jag var i mitt crafting yrke sig lång tillräckligt Innungsmeister.
    Ne jag verwechse ingenting! Jag vet att det i sig uppleva mer än 5 år bor jag i BRD-att säga att det inte precis som du är! Men som sagt, inte min vilja avslöja goda vänner aldrig! Du behöver kunder som tycker som du som tillåter mig att förklara ytterligare offentlichkeit ingenting! De är fortfarande bra för mig och ge mig bra service!
    Ändrad genom popgato (27 maj 2010 till) 14: 52 (Klocka)

4. # 28
    User_11889
    Gäst

Du kan köpa en master hantverkare i Tyskland och om han skulle vara helt värdelösa, eftersom du måste vara registrerad i Handwerksrolle,... logga in på och driva ett företag
    Ja, ja, samma gamla samklang med medeltida tänkande i "slutna samhällen"! Det skulle vara helgerån så om du vill skapa en Guilderna. Tyvärr - eller Gud vara tack? -startar till men detta Guild chefen tänker långsamt att få skakig fötter.

Så vi måste behandla bara i Tyskland som Frisoer(in) angående "stol-hyra", när du planerar oberoende.

Och vem vill tid verkligen skaka på huvudet: bara läsa bilagorna a och b till den "Teutschen Handwerksortnunk" (med eller liknar det har skrivit som under medeltiden, eller?)!

5. # 29
    User_11889
    Gäst

@ popogato:

Kanske bör du försöka en gång att lära sig tyska ordentligt, då du skulle förstå vad betyder tyskan när han "Get haltande fot" eller "stå på skakiga Ben" samtal.

Och gör inte alltid samma som kaminen svara i mannen pours bensin, bara för att du inte riktigt har förstått något!

Ta bom?

6. # 30
    User_11889
    Gäst

Zitat Ursprungligen postat av Takeo Beitrag anzeigen
    ... tentamen depila seu cú?
    Ja isses snart bra?
    Threaderoeffner har nämnt något av en intim styling med något ord!

Liknande trådar

1. Hjälp söks i loppet av Jaboatão/Recife
    Genom tigersunny69 i forumet för städer och regioner
    Svar: 6
    Senaste inlägget: 3 Augusti, 2008 02: 56
  2. Sök efter cyklister i området i São Paulo
    Genom Caipirinho i kontakterna som Forum - Contatos
    Svar: 0
    Senaste inlägget: 4. Maj 2007. 21: 03
  3. Svar: 5
    Senaste inlägget: 19 Februari 2007. 16: 31
  4. Ser för språklärare utrymme Wiesbaden / Mainz
    Genom Bernardo Forum språk - Idiomas
    Svar: 0
    Senaste inlägget: 12 November 2005 09: 53

Märken

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •