Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Visar resultat 1-6 av 6
Äktenskap i Frankfurt register?: Hej tillsammans. Vi hade gift sig med förra året Standesamtlich i September i Tyskland. 3 Månader senare flög sedan till henne till Brasilien och vi registrerar vårt äktenskap i Brasilien tillsammans. Nu planeras en kyrkans bröllop för September i Brasilien. Efter bröllopet kommer hon sedan
  1. # 1
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    28.10.2003

Standard Vigd i Frankfurt register?

Hej tillsammans.

Vi hade gift sig med förra året Standesamtlich i September i Tyskland.
    Jag är 3 månader senare sedan till henne efter Brasilien flugit och vi delar våra
    Äktenskap i Brasilien att registrera. Nu planeras en kyrkans bröllop för September i Brasilien. Efter bröllopet kommer hon sedan till mig efter Tyskland. Detta gör skall en visering begärda kursen i sin tur så att hon lagligen efter Tyskland kan och måste förbli i Tyskland. En PRförökningsmaterial för certifikatet av Goethe institutet, hon redan har slutförts och passerade lätt. Eftersom du har lärt dig också hela tiden vad som behövs på dokument som hon har lärt sig att vårt bröllop i Tyskland vid konsulat i Frankfurt måste registreras nu.
    Vad jag ärligt nu helt nya. Eller jag har förbisett detta steg i hela förfarandet? Varken registret.. .noch den
    Jag var påpekade invandring office. Även på Internet har jag kan uttrycka ingenting i erfarenhet.Kanske registrering Tyskland behövs alls. Innan jag måste nu återigen köra kontor skulle jag vilja veta av er om registrering i Tyskland är på alla nödvändiga.
    Tack
    Gruss Uwe

• Reklam

2. # 2
    Moderator
    Ansluta till datum
    20.03.2004
    Rum
    Württemberg / São Paulo

Standard AW: Äktenskap i Frankfurt register?

Zitat Ursprungligen postat av Uwe1 Beitrag anzeigen
    Vi hade gift sig med förra året Standesamtlich i September i Tyskland.
    Jag är 3 månader senare sedan till henne efter Brasilien flugit i och vi registrerar vårt äktenskap i Brasilien tillsammans.
    Hej!

"ett äktenskap som angetts i Tyskland av brasilianare är endast giltig i Brasilien när hon registrera med konsulära avsnitt av den brasilianska ambassaden eller den behöriga generalkonsulat och sedan i registret behöriga kontoret (Cartório do Primeiro Oficio registro civila) vid bosättning i Brasilien, eller, om ingen sådan person är tillgänglig på det behöriga registret kontoret i" Brasilia (Cartório do Primeiro Oficio do registro civila do) Distrito Federal) kommer att skrivas. Rättslig grund: Lei 6.015 / 73, artigo 32,. para"grafo 1 °."

Brasilianska ambassaden registrering av äktenskap certifikatet

Jag vet inte hur och när du har registrerat ditt äktenskap i Brasilien.
    Egentligen är detta endast möjligt om ett intyg utfärdat av konsulat (se ovan). Utan detta intyg och motsvarande definition finns det problem, till exempel genom utställningen av en ny brasiliansk pass eller lösa frågor rörande kulturarvet.

Hälsning
    Thomas

3. # 3
    Erfarna användare
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    28.10.2003

Hej
    Tackar dig för anteckningen.
    Nu...där läste jag i utdrag från konsulatet tycker jag ganska konstigt hela.
    Nööö...Vi har inte haft ett sådant uttalande.
    Min fru hade i Brasilien på begäran till deras registry office alla deras befintliga slutar handlingar för registrering arkiveras och fick även efter om 2-3 veckor en bekräftelse som nu allt rättsligt registreras.
    Därför är jag nu lite irriterad.
    Jag kommer mig göra men smart på det och ber om och varför inte detta dokument var inte krävs.

4. # 4
    Erfarna användare
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    28.10.2003

Jag skulle vilja tillägga att de nu sina pass, pass, körkort.. .umgeschrieben och nya erbjudanden.Det är därför det förvånar mig ännu mer

Gruss Uwe

5. # 5
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    26.05.2004
    Rum
    Edertal

Consulado Geral Brasil em Frankfurt am main | Registrering av äktenskap certifikat

Här är vad vi alla behöver äktenskap Brasilien att registrera.

Jag har nästan alla dokument tillsammans, i nästa några veckor ´s går vidare till Frankfurt....

bli först
    mibi

6. # 6
    Ny användare
    Ansluta till datum
    June 11, 2009

Hej UWE.

Vi gifte i juli i Tyskland och har 4 dagar efter hennes äktenskap vid generalkonsulat i Frankfurt med alla de dokument som krävs (se webbplats). Min Brasileira har registrerat det i Heiratsbuch på sidan av vänsterstyrda per underskrift. Och nu vi kommer att skickas till dokumentet genom rekommenderat brev.
    Nu är hela 2 veckor här, och vi är redan tillbaka i Brasilien där vi lever.

Hälsning från Curitiba

DANIEL

Liknande trådar

1. Vid Banco central omregistrering pengar efter ett år av investeringar?
    Genom defact i Forum emigrationen till Brasilien
    Svar: 2
    Senaste inlägget: 26 April, 2009 15: 08
  2. Vigd i Tyskland loggen?
    Genom Aquene i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 0
    Senaste inlägget: 27 Februari 2009. 14: 08
  3. Farorna med äktenskap
    Genom cerveijera i Forum äktenskap och familj
    Svar: 5
    Senaste inlägget: 9. Februari 2008. 12: 32
  4. Legalisering av äktenskap
    Genom danipereira i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 2
    Senaste inlägget: 10 November 2005 11: 54 am

Märken

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •