För många av Lula är inte en komiker för mig.
Under de senaste månaderna har han uppträtt skämt elisch 2 gånger:
1. Som han har zurueckgezahlt resten av brasilianska skulden till Världsbanken och bara för närvarande
2. Som han har beviljat US$ 4.000.000.000 som Världsbanken (jag måste sätta det i perspektiv: G-20 medlemmar har samtyckt till att lämna ett totalt 1.000.000.000.000, Världsbanken) Brasilien kommer att delta så cirka 0,4%. Men, doch mal om förändringen i tänkande: Unbestritten G-20 medlem och stödja Världsbankens 4.000.000.000 oss $, de värsta effekterna av krisen i welteiten kudde för de fattigaste länderna. Brasilien uebernimmt ansvar, inom ramen för möjligheterna till en framväxande vill återigen för en tid sedan i Haiti.
Han har uppenbarligen haft och, tyvärr, att båda aktiviteterna för många starka, så han kallade "Komiker".
Handskakning med Obahma vid mötet i G-20 ([tack och lov ingen vill mer vad ett G7-eller G]? möten vet;) (länge nog har det gedaueret), med kommentaren: "Du är bringer" (fri översättning av Vandercammen) betyder något.
Mer än 6 år Enacio Luiz "Lula" da Silva är borta och från många trådar och inlägg jag se da Disskussionsbedarf:
Jag träffade första gången 1993 lite Brasilien. Resultaten var sedan resultatet som:
50% Inflation per månad ({kunde jag förstår dig på semester, eftersom ganska mycket exakt efter 2 månader, priset på bussen i Rio var fördubblades}, eller)
Min mun: här ja en hel del fel.
Sedan kom, 1994, Fernando Henrique Cardoso. Linjen lycka till vid tidpunkten för Brasilien.
Riktiga, som är mer eller mindre stabila fram till idag, (uppenbarligen var övervärderad och under honom och Lula så långt utvecklats att du kan tala i dag av en "mer eller mindre stabil valuta"). Reservvaluta är naturligtvis inte (ville bara ett "ännu inte" inlägg, men vi flytta sådana diskussioner igen kanske 30-50 år.) Vem vet; (om du vågar en prognos).
"Bolsa Gaz" och vissa andra råkar han har kastat till de fattigaste människorna, som redan har hjälpt (15 maj reais göra betw. skillnaden) (Svält, eller Arroz och Feijão ut).
Men han såg till att ännu fattigare medlemmarna av befolkningen i Brasilien kan delta i den ekonomiska återhämtningen.
Schwank out of my life:
1994 har min f.d. Schwager med fru och 2 barn i en "Villa" värsta slag, runt 30 m2 bostadsyta "Diocletian".
1996 byggde han redan hälften av sitt enkla hem, visserligen på en, då cirka r $ 500.00 i 10 vezes gekaufren Rita. Dessutom han kylskåp (även i 10 vezes köpte) och andra enkla bekvämligheter.
Utan FHC skulle han inte, eftersom ingen avger alla ägodelar i 10 vezes med soeiner inflation.
Sedan kom Lula och jag har mig i diskussioner med endast brasilianska nationalitet, att jag skulle ha något emot en President Lula alls.
"mençalões" och han kom fortfarande, hävdar att han visste ingenting, men även sin bror var inblandad.
Sedan rullade cheferna i regeringen Lula.
Mellan redan antagit: sammanfattningen av alla upp till datum som tilldelas stöd som går utöver betalningen av arbetslöshetsförsäkring, kallas den "Bolsa Família", som, min information och yttrande första verkliga "socialbidrag" i Brasilien, .streng länkade till villkor som Schulgang ta emot barn och deras ordinarie läkare besök.
Skandaler kom, som genom Fantastico (Globo;) (Söndag kväll) i förtydligas på att så mycket struntprat var kör, så mycket av skrupelfria Nichtbrauchender "enstsprechenden fordringar" mot någon moralisk mening är "berörda".
Och sedan slutat flest röster.
Lula har idag två skäl, familjer som har en noll inkomst, kan vara officiellt tillkännage ett program för byggande av 1.000.000 hem för familjer som skulle annars aldrig hemma, inklusive:
1. eftersom han vill hjälpa fattiga familjer och
2. eftersom byggandet av 1.000.000 hem liknar goda arbete som skrotningspremien d..
Programmet heter: "Minha casa, minha vida", vilket innebär att mitt hus, mitt liv.
Morales (för närvarande förmodligen hungerstrejkar), Chaves, Raul, Lula. Om du använder det "bättre sättet" att den motsvarande 3 länder i världen (elefantbröllopen betw.) 3: e och 1st världen det naturligtvis; bör du därför döpt 2. Weltlaender dessa länder. Nr: svar finns redan: framväxande marknader).
Ser fram emot en livlig diskussion.
@ Takeo: säker på, att jag väntar du med särskild glädje.

5Tack

Avsnittet starter