Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 1 av 7 12345 ... SistaLetzte
Visar resultat 1-6 av 39
Komiker Lula eller linje lycka till för Brasilien?: för många av Lula är inte en komiker för mig. Under de senaste månaderna har han uppträtt skämt elisch 2 gånger: 1. som han har zurueckgezahlt resten av den brasilianska skulden till Världsbanken och för närvarande bara 2. Som han har beviljat US$ 4.000.000.000 som Världsbanken (jag måste sätta i perspektiv som:)
  1. # 1
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    10 September, 2008
    Rum
    Maceió

Standard Komiker Lula, eller stroke lycka till för Brasilien?

För många av Lula är inte en komiker för mig.
    Under de senaste månaderna har han uppträtt skämt elisch 2 gånger:
    1. Som han har zurueckgezahlt resten av brasilianska skulden till Världsbanken och bara för närvarande
    2. Som han har beviljat US$ 4.000.000.000 som Världsbanken (jag måste sätta det i perspektiv: G-20 medlemmar har samtyckt till att lämna ett totalt 1.000.000.000.000, Världsbanken) Brasilien kommer att delta så cirka 0,4%. Men, doch mal om förändringen i tänkande: Unbestritten G-20 medlem och stödja Världsbankens 4.000.000.000 oss $, de värsta effekterna av krisen i welteiten kudde för de fattigaste länderna. Brasilien uebernimmt ansvar, inom ramen för möjligheterna till en framväxande vill återigen för en tid sedan i Haiti.
    Han har uppenbarligen haft och, tyvärr, att båda aktiviteterna för många starka, så han kallade "Komiker".
    Handskakning med Obahma vid mötet i G-20 ([tack och lov ingen vill mer vad ett G7-eller G]? möten vet;) (länge nog har det gedaueret), med kommentaren: "Du är bringer" (fri översättning av Vandercammen) betyder något.

Mer än 6 år Enacio Luiz "Lula" da Silva är borta och från många trådar och inlägg jag se da Disskussionsbedarf:

Jag träffade första gången 1993 lite Brasilien. Resultaten var sedan resultatet som:
    50% Inflation per månad ({kunde jag förstår dig på semester, eftersom ganska mycket exakt efter 2 månader, priset på bussen i Rio var fördubblades}, eller)
    Min mun: här ja en hel del fel.

Sedan kom, 1994, Fernando Henrique Cardoso. Linjen lycka till vid tidpunkten för Brasilien.

Riktiga, som är mer eller mindre stabila fram till idag, (uppenbarligen var övervärderad och under honom och Lula så långt utvecklats att du kan tala i dag av en "mer eller mindre stabil valuta"). Reservvaluta är naturligtvis inte (ville bara ett "ännu inte" inlägg, men vi flytta sådana diskussioner igen kanske 30-50 år.) Vem vet; (om du vågar en prognos).
    "Bolsa Gaz" och vissa andra råkar han har kastat till de fattigaste människorna, som redan har hjälpt (15 maj reais göra betw. skillnaden) (Svält, eller Arroz och Feijão ut).
    Men han såg till att ännu fattigare medlemmarna av befolkningen i Brasilien kan delta i den ekonomiska återhämtningen.
    Schwank out of my life:
    1994 har min f.d. Schwager med fru och 2 barn i en "Villa" värsta slag, runt 30 m2 bostadsyta "Diocletian".
    1996 byggde han redan hälften av sitt enkla hem, visserligen på en, då cirka r $ 500.00 i 10 vezes gekaufren Rita. Dessutom han kylskåp (även i 10 vezes köpte) och andra enkla bekvämligheter.
    Utan FHC skulle han inte, eftersom ingen avger alla ägodelar i 10 vezes med soeiner inflation.
    Sedan kom Lula och jag har mig i diskussioner med endast brasilianska nationalitet, att jag skulle ha något emot en President Lula alls.
    "mençalões" och han kom fortfarande, hävdar att han visste ingenting, men även sin bror var inblandad.
    Sedan rullade cheferna i regeringen Lula.
    Mellan redan antagit: sammanfattningen av alla upp till datum som tilldelas stöd som går utöver betalningen av arbetslöshetsförsäkring, kallas den "Bolsa Família", som, min information och yttrande första verkliga "socialbidrag" i Brasilien, .streng länkade till villkor som Schulgang ta emot barn och deras ordinarie läkare besök.
    Skandaler kom, som genom Fantastico (Globo;) (Söndag kväll) i förtydligas på att så mycket struntprat var kör, så mycket av skrupelfria Nichtbrauchender "enstsprechenden fordringar" mot någon moralisk mening är "berörda".
    Och sedan slutat flest röster.

Lula har idag två skäl, familjer som har en noll inkomst, kan vara officiellt tillkännage ett program för byggande av 1.000.000 hem för familjer som skulle annars aldrig hemma, inklusive:
    1. eftersom han vill hjälpa fattiga familjer och
    2. eftersom byggandet av 1.000.000 hem liknar goda arbete som skrotningspremien d..
    Programmet heter: "Minha casa, minha vida", vilket innebär att mitt hus, mitt liv.

Morales (för närvarande förmodligen hungerstrejkar), Chaves, Raul, Lula. Om du använder det "bättre sättet" att den motsvarande 3 länder i världen (elefantbröllopen betw.) 3: e och 1st världen det naturligtvis; bör du därför döpt 2. Weltlaender dessa länder. Nr: svar finns redan: framväxande marknader).
    Ser fram emot en livlig diskussion.
    @ Takeo: säker på, att jag väntar du med särskild glädje.
    Hälsningar från Maceió
    Thomas
    Lägenheter i Maceió:
    www.Maceio.at

• Reklam

2. # 2
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    04.07.2005
    Rum
    Lummer, 21 ° syd, 55 ° öst

Standard AW: Komiker Lula, eller linje lycka till för Brasilien?

Vad jag mest värde är Lula att han inte har reviderat (nödvändiga) reformer av FHC.
    Till exempel frigjorts växelkurs som begränsningar Upplyft, etc.

Ekonomiskt, de faktiskt bara har Brasilien tog tillbaka på fötter, finns export igen betalas ut en gång = pos. Saldon var minusläge = överskott har uppnåtts.

En del hade tur i spelet = världsekonomin gick som Schmiedts katt, råvara sinnessjukt lockade priser = det ännu mer pengar/Forex i kassan var tvättade.

Bolsa bekant är en annan fråga, som jag tycker inte är så illa.

Men dessutom hitta ingenting mer.
    1.000.000 Hem programmet kunde också vara intressant.
    Men de låt först dra upp till 100 000, då du veta mer.
    Förskott beröm är inte min sak.
    TITUSOIL -Ta vinsten - Titusoil var "framgångsrikt säljs!
    Nya - ny - nytt -Vi smälta din Zahngold – nu nödvändigtvis rita tänderna kan vara!

'Bekämpningsmedel från gruppen av organiska fosfater hindra barns psykiska utveckling'.
    I överdos verkar detta har vikts även vuxna!

3. # 3
    Erfarna användare
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    10 September, 2008
    Rum
    Maceió

När jag tittar på index mig måste jag dock säga, att bättre levereras av Hugo som Lula, på väldigt många områden, såsom BNP, fattigdom, analfabetism, m.m...
    Några snarare inte. Barnadödligheten är t.ex. zurueckgegangen i Venezuela från 2003-2008, 1,77%, i Brasilien I kontrast, 5,07%.

Källa: Index Mundi - land samling
    Hälsningar från Maceió
    Thomas
    Lägenheter i Maceió:
    www.Maceio.at

4. # 4
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    01.08.2006
    Rum
    Manaus Amazonas Brasil

Zitat Ursprungligen postat av Titus Beitrag anzeigen
    Vad jag mest värde är Lula att han inte har reviderat (nödvändiga) reformer av FHC.
    Det stämmer. Punkten!
    Och att göra PT sönder har hackat upp, har han zugeassen. Stehem och han hade också alltid potenta konsult till sidan att han faktiskt ignorera ideologiska skäl skulle behöva. Det är öppet för alla råd som gör känsla och sin skyldighet att göra rätter och Federalpolizei
    vem den uppfyller, även om han själv som PRäsident kunde förmodligen blanda
    Prost
    AMAZON TOURS, RESEBYRÅ, BUSINESS CONSULTING
    Skype "" Robert Wolfgang Schuster

5. # 5
    Erfarna användare
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    10 September, 2008
    Rum
    Maceió

Policía federala förtjänar dag rimlig kol (jag börjar lönen för en Federais) och detta sätt killar och gals har att förlora vad äkta: Jag tror att lön och pension, som lockar en i mitten av medelklassen.
    Bästa steg mot korruption, vare sig det gäller korruption inom polisen, politiker, eller organiserad brottslighet. Har publicerat ca 2 veckor sedan, som PF här är indragen med ett team, att hålla reda på omkring 600 fall av misstanke om valfusk. Igår, det var ett första resultat: 2 borgmästare och 3 staden medlemmarna. Blivit anklagad för brott i samband med valen (Källa:) Politica: PF indicier, por brottslighet eleitoral, vereadores e magasinet prefeitos - TUDO NA HORA - O portal de Notícias de Alagoas) och jag tror tyvärr att det inte kommer att förbli här.
    Jag håller med om när det gäller raden FHC, du: inga betydande förändringar därav.
    Han har också, som Titus redan skrev, hade mycket tur men om rikedom, eller brist på lycka, ett gäng att sitta på kol, det inte finns upptäckten av Brasilien och inte bara i Brasilien. Frågan är: vad gör det? Eftersom Morales, Hugo, Raúl och Lula gå olika sätt.
    Jag försökte hitta endast indexen mig tråden (och jag måste erkänna: faktiskt har jag letat index, som betonar Lula och tidigare FHC, men bred gefehlt) och att du inte kommer att passera. I om jag ser inlägg av takeo om detta ämne idag Nja.... differentierade.
    Hälsningar från Maceió
    Thomas
    Lägenheter i Maceió:
    www.Maceio.at

6. # 6
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    i September
    Rum
    Maceió AL

Zitat Ursprungligen postat av Cheesytom Beitrag anzeigen
    Morales (för närvarande förmodligen hungerstrejkar), Chaves, Raul, Lula. Om du använder det "bättre sättet" att den motsvarande 3 länder i världen (elefantbröllopen betw.) 3: e och 1st världen det naturligtvis; bör du därför döpt 2. Weltlaender dessa länder. Nr: svar finns redan: framväxande marknader).
    Hej Tom.
    Jag tror att man knappast kan jämföra som. Under Brasilien en fast kurs på relativt låg men ökande nivå enheter, Chavez genom en gamble. En BNP på mer än dubbelt per capita än Brasilien, baserat på det höga priset på olja, hittills har uppfyllt sina väljare och säkerställer väl hans återval om detta fortfarande äger rum. Militären får en hel del nya vapen och en anständig lön, medan det finns sociala biståndsinsatser för breda gräsrotsklasserna. En enhet valuta för länderna som ALBA har nu meddelat förra veckan som en krigsförklaring mot den amerikanska dollarn, Sucre. Alla har en BNP mindre än hälften så hög som Venezuela, så naturligtvis ledningen faller men också den största risken.
    Här en artikel om (men inte är Dominikanska republiken, men ön Dominica): RIA Novosti - politik - internationella - kampen mot dollarn: ALBA införa gemensamma valuta
    Jag anser också att det är bara en tidsfråga tills Hugo Chávez ger hans militära arbete, och då är det förmodligen över med honom.
    Hälsning
    Gordinho
    Alla spel slutade Macumba, vinst i Afrika draw. (Bras.) (Ordspråk)

Sida 1 av 7 12345 ... SistaLetzte

Liknande trådar

1. Modem USB för Claro, Tim eller Vivo
    Genom Cheesytom i meddelandet från Forum
    Svar: 35
    Senaste inlägget: Den 14 augusti 2009, 14: 57
  2. Är Lula pinsamt eller awesome?
    Genom Cheesytom i Forum politik och samhälle
    Svar: 49
    Senaste inlägget: 26 Juli 2009. 22: 42
  3. 50.000$ oder 200.000$ fuer Permanencia bei Gruendung Ltda.
    Genom brasuco i Forum emigrationen till Brasilien
    Svar: 6
    Senaste inlägget: 22 Mars 2006 01: 03

Märken

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •