Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 4 av 7 ErsteFörsta 1234567 SistaLetzte
Visa resultat 19-24 39
Like Tree5Tack
Komiker Lula eller linje lycka till för Brasilien?: du har sett gånger vad skattebetalarna en Senador och en Deputado federala kostar i Brasilien? Vi har de dyraste parlamentet i världen. Lula kan säkert pensionera sig från 2011.Han och hans familj har varit länge fåren i torrsubstans. Återigen 4 eller t.o.m. 8 år under
  1. # 19
    007
    007 está offline
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    31 Mars, 2008
    Rum
    Fortaleza / Ceará

Standard Re: Komiker Lula, eller stroke lycka till för Brasilien?

Du såg vad gånger i Brasilien en Senador och Deputado federala kostar skattebetalarna? Vi har de dyraste parlamentet i världen.
    Lula kan säkert pensionera sig från 2011.Han och hans familj har varit länge fåren i torrsubstans.

Återigen 4 eller t.o.m. 8 år under Dilma och sedan Prost Brasilien.

Ta exemplet med Sydkorea, som var 50 år sedan under nivån på Brasilien gånger. Som har investerat i skolor och utbildning och är idag mil i alla sektioner att lösa innan Brasilien.

Abraço

James
    Ändrad genom 007 (till April 28, 2009) 23: 36 (Klocka)

• Reklam

2. # 20
    Erfarna användare
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    10 September, 2008
    Rum
    Maceió

Standard AW: Komiker Lula, eller linje lycka till för Brasilien?

Zitat Ursprungligen postat av 007 Beitrag anzeigen
    @ bruz
    Takeo är rätt. Jag är i samma poäng. The LAD har fört men fram till nu inte mycket. I stället för att slutligen höga räntesatserna att föra ner (Lula hade 8 år)
    Räntorna är så hög, har bidragit till att säkerställa att Brasilien tydligen kommer mildare utanför den aktuella krisen.
    Det är också en kamp mot inflationen, som initierades av FHC. Han hade också 8 år.
    En nedskärning av massiva räntan vore, enligt min åsikt har varit fel.

Zitat Ursprungligen postat av 007 Beitrag anzeigen
    Det är i själva verket. Vem som helst som anser att det finns kontrolleras huruvida går någon i skolan, är inte aktuell.Dörren är öppna också bedrägeri.
    "Bolsa Eleitoral" är det rätta ordet för vatten kan projektet. Därför valdes Lula förra gången. Sedan där procentsats till befolkningen, de flesta mottagare finns alla i nordöst.
    Abraço
    James
    Jag vet av egen erfarenhet som kontrolleras. Detta har ingenting att göra med "Mina". Om sömlöst, var som helst, jag tror inte att naturligtvis också. Eftersom den administrativa bördan skulle vara mycket hög.
    I år fanns en Recadastramento t.ex. igen.
    Ser ut som ´s faktiskt övervakning den sociala stöd-D.? På grund av att min 16-åriga arbete i TV-vet jag ger det också massor av bedrägeri och många som. är inte uppenbarade saknas kontroller.
    Som från inte Häll kan principen. samtal med Bolsa Familia, inte förstår att dessa ca R$ 90,00 här i Alagoas om hunger, undernäring och till och med döden, eller beslutar inte. Åtföljer fortfarande mjölk till den berörda utfärdas, men inte med pour potten, men i 1 l plastpåsar.

Brasilien investerar i utbildningssystemet, även i Escola Técnicas, där man sätter ett slags undervisning.
    Hälsningar från Maceió
    Thomas
    Lägenheter i Maceió:
    www.Maceio.at

3. # 21
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    17.12.2005

Zitat Ursprungligen postat av Cheesytom Beitrag anzeigen
    Oh well, Takeo, eftersom jag tycker verkligen användbart som ett första steg i politiska karriär Lulas, så på fackliga arbete.
    Juscelino Kubitchek har fått sina första par skor med 16... men det spelar ingen roll, det inblandade mig format: han kom från en fattig bakgrund, studerade medicin och träder i Analen som en av de största statsmän i Brasilien... bara dags att avslöja att inte bara Lula eftersom Silva från fattiga omständigheter... som han alltid så glada kokketiert.

Bruzundanga är rätt: han är ingenting mer än en populistisk hösten... även, och framför allt de utländska tryck på honom rent... Slutligen det fullt ut inte är européer Ja, måste bära kan för det Lula grunt vatten.

4. # 22
    Erfarna användare
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    10 September, 2008
    Rum
    Maceió

Tyvärr, men det är mig lite argument: han är en populist. Detta är mer eller mindre alla politiker, eftersom alla vill återväljas, eller deras efterföljare i ´s Office hiefen, över hela världen.
    Han har fortsatt som många har skrivit en politik för stabilisering av den brasilianska valutan, som började under FHC efter 8 år av FHC. Enligt honom är saemtl. Skuld till FMI zurueckgezahlt varit, det är det första socialt biståndet i BrasilienJag har 8 år av FHC de senaste 16 åren, så "föregående real time", och de senaste 7 åren Lula lagt märke till att det går uppåt, med avseende på utbildning, hälsa, barnadödligheten, läs-och skrivkunnighet, utvidgningen av medelklass, sociala bostäder m.m...
    Tyvärr var korruptionsskandaler (där det även under FHC), men det kommer att vara mindre. Tyvärr finns det utnyttjande av socialt bistånd, Bolsa Familia (är det i varje land i världen), men det blir mindre och mindre. Människan är egoist nunmal i första hand, och om ´s är vad på LAU, överallt Nichtbeduerftige vill också slå.
    Hälsningar från Maceió
    Thomas
    Lägenheter i Maceió:
    www.Maceio.at

5. # 23
    007
    007 está offline
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    31 Mars, 2008
    Rum
    Fortaleza / Ceará

Standard Re: AW: komiker Lula eller linje lycka till för Brasilien?

Zitat Ursprungligen postat av Cheesytom Beitrag anzeigen
    Enligt honom är saemtl. Skuld till FMI zurueckgezahlt varit, det är det första socialt biståndet i BrasilienJag har 8 år av FHC de senaste 16 åren, så "föregående real time", och de senaste 7 åren Lula märkt att det kommer upp, vad Utbildning, hälso-och sjukvårdssystemetBarnadödligheten. Läs-och skrivkunnighet, utvidgningen av medelklassens, sociala bostäder, etc. kornorienterade elektroplåtar.

Var bor du? Här, ser jag inga framsteg på andra områden än spädbarnsdödlighet. Snarare verschlechterungen (SUS) och när jag ankucke till nationella tidning, det är ungefär samma utan i hela landet. Du kan vara bara oense.

Dessutom infördes Bolsa Escola FHC och Lula har gjort i familjen Bolsa sedan. Jag upprepar, jag tror att vi bör ge folket utbildning och sysselsättning och ingen välgörenhet, som hon vid ett lotteri per timme i blixtsnabb solen är måste.

Abraço

James

Här är en länk till Bolsa Escola

Bolsa Escola
    Begreppet välgörenhetsorganisation enligt Duden:
    Alms 1. Bidrag, donationer, (gå.): gåva [milda]; (tidigare): allmosor, allmosor Pfennig. 2. (nedsättande): Pitty

6. # 24
    Erfarna användare
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    10 September, 2008
    Rum
    Maceió

Jag bor, där SUS tyvärr inte fungerar i ett av de fattigaste och mest korrumperade länderna Brasilien. Detta var innan Lula så tyvärr har han kan ändra och inte mycket om denna situation eftersom det ändrar endast i samarbete med kommunerna och regeringen kan ge, men det är arbetade, t.ex.. PF använder mot valfusk i lokala val, såsom omröstningen köpa m.m., villkor för senare korruption. Marechal Deodoro, t.ex., 1st huvudstad Alagoas är i princip genom utredningar och åtal Lama.
    De fattigaste av fattiga är dumt känsliga för Wahlgeschenke. Mig (vänner) både monetära och fysiska gåvor kallas personligen (cement, blocos, cesta Básica, osv.).
    Men: Det är skulden inte Lula. Statens regering och nochmehr, här i Maceió, som skylla, borgmästare blev omvald i annoyingly och är fortfarande något av Lulas partiet, PT.
    Federala projekt i samarbete med regeringen har här men vissa verk, som den nya flygplatsen, nya tekniska skolor (Lulas regeringen är i) Brasilien (bygga 100 nya tekniska skolor), jordbruket skolor, nya landet olyckan sjukhus (invigdes 2008) ca 45 km kanal, UFAL (Universidade Federal de Alagoas; har ett ganska bra rykte) etc.
    Lula, av stöd som inletts av FHC, bolsa escola och bolsa gaz, sammanfogas i bolsa família har (en roll bestämmer har omkostnaderna, så lägre kostnader mindre för det spelade) du vill inte anklaga men förmodligen honom. Dessutom har han ökat avsevärt denna socialt bistånd. Detta är naturligtvis fortfarande för lite, men en framgångsrik fortsättning på en ganska vanlig politik under FHC.
    Hälsningar från Maceió
    Thomas
    Lägenheter i Maceió:
    www.Maceio.at

Sida 4 av 7 ErsteFörsta 1234567 SistaLetzte

Liknande trådar

1. Modem USB för Claro, Tim eller Vivo
    Genom Cheesytom i meddelandet från Forum
    Svar: 35
    Senaste inlägget: Den 14 augusti 2009, 14: 57
  2. Är Lula pinsamt eller awesome?
    Genom Cheesytom i Forum politik och samhälle
    Svar: 49
    Senaste inlägget: 26 Juli 2009. 22: 42
  3. 50 000 USD 200 000 eller $ för Permanencia grundande Ltda.
    Genom brasuco i Forum emigrationen till Brasilien
    Svar: 6
    Senaste inlägget: 22 Mars 2006 01: 03

Märken

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •