Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 1 av 3 123 SistaLetzte
Visar resultat 1-6 av 14
Köp: Oi gente, jag bor med min flickvän och vår son (4 1/2 år) i Tyskland. Jag var redan mycket ofta i Brasilien och bodde där också redan 6 månader i taget. Vi skulle nu vilja köpa ett fritidshus på ett hotell. Jag har tyvärr ingen CPF, den
  1. # 1
    Ny användare
    Ansluta till datum
    07.04.2009

Standard Fastigheter förvärv

Oi gente,

Jag bor med min flickvän och vår son (4 1/2 år) i Tyskland.
    Jag var redan mycket ofta i Brasilien och det bodde redan 6 månader i taget.

Vi skulle nu vilja köpa ett fritidshus på ett hotell.
    Jag har tyvärr ingen CPF CPF av min flickvän har löpt ut.
    Skulle vilja har naturligtvis också vilja ange egenskapen på mig.

Enligt den webite weber (dot) bernardo (dot) nom (dot) br - > köpa följande listor enligt vilken en verklig investering inga problem bör vara möjligt:
    Fastigheter förvärv
    -Är möjligt för utlänningar med turistvisum.
    -Förvärvet sker med hjälp av notariats försäljningskontrakt;
    -Egenskapen är liknande som anges i fastighetsregistret som i Tyskland,
    Därför anses säkra.
    -Företräds av ombud vid tidpunkten för
    Köp personliga närvaro av köparen är möjligt,
    därför inte obligatorisk.
    -Att säkra inköp vid en senare tidpunkt eller vid
    Köp vorverträge kan avslutas med en insättning betalning
    ;
    -Det finns fortfarande mycket jordbruksmark i form av bördig åkermark och
    Bete mark tillgängliga. för utlänningar finns i jordbruksmark men
    Erwerbsbeschraenkungen

Stämmer dessa uttalanden?
    Den nuvarande ägaren av objektet är en schweizisk enligt mäklaren. Avveckling kommer enligt mäklare, till exempel användningen av ett depositionsavtal kant konto i det europeiska området i fråga. Förfarandet skulle vara följande:
    Efter undertecknandet av avancerad kontraktet överför köparen hela inköpspriset på ett escrow-konto. Med mallen för den notariats köpa kontrakt, som anger att försäljning till köparen, säljaren kan sedan kräva sina anspråk på insättningen på kontot depositionsavtal.

Vad tycker du i denna strategi?
    Vad bör jag kontrollera innan?
    För posten i fastighetsregistret borde jag vara men definitivt på plats eller?

Skulle vara mycket tacksam för dina tips!

Baracuda

• Reklam

2. # 2
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    Mar
    Rum
    Einbeck

Standard AW: köp

Köper egendom i Brasilien är relativt enkel.

Allmänna rekommendation:
    Konsulat hålla en förteckning över Vertrauensanwälten.

Det rekommenderar en advokat hans förtroende att delta i
    hur berättade så tid:
    Bättre innan köp PRüfen kan vem som helst som äger och det som skrivs in i fastighetsregistret.

Kanske bör du också som uppstår som en köpare, du ensam eller du med flickvän, du bör glömma den framtida.
    Om din vän med investeringen inga egna pengar jag köpa enbart och klicka på mitt namn.
    Andra rekommendation som jag skulle objektet etc. även se vill, nämligen köpa endast medan i Brasilien, om du är i Brasilien relativt snabbt kan du få du en CPF.
    baracuda80 säga tack.

3. # 3
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    04.07.2005
    Rum
    Lummer, 21 ° syd, 55 ° öst

Bör första av alla kryssrutan om egenskapen hört säljaren någonsin, och inga laster på egenskapen är, t.ex. fastighetsskatt, Hotell m.m. betalades.

Vem får nämligen köparen så du bakom rangordning hängde.

Sådana gånger här igen detalj runt, förbi några människor som vet mer än vad jag har beskrivit i här.

Du kan få lätt vid Receita federala CPF.
    Jag fick bara en mig i March.... på Caixa federala gick är på något sätt inte, på grund av att militärtjänst. Var bara en mellanprodukt som hade jag sedan igen till den federala Receita.

Kortet skall vara skickade sedan så efter 3 veckor per post.

På platsen för ambassaden eller Receita federala, kan du föreslå som från Tyskland (förmodligen 3 månader varaktighet).
    TITUSOIL -Ta vinsten - Titusoil var "framgångsrikt säljs!
    Nya - ny - nytt -Vi smälta din Zahngold – nu nödvändigtvis rita tänderna kan vara!

'Bekämpningsmedel från gruppen av organiska fosfater hindra barns psykiska utveckling'.
    I överdos verkar detta har vikts även vuxna!

4. # 4
    007
    007 está offline
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    31 Mars, 2008
    Rum
    Fortaleza / Ceará

Standard Re: köp

OLA Baracuda

Som dipl.Fastighetsmäklare här i BrasilienJag kan ge på ett säkert och kompetent.

1. Du kan använda CPF med liten ansträngning vid den behöriga RF i staten (i huvudstaden). Detta gör är det bäst om du är personlig present. Snälla, en födelseattest bedriver namnet på din far och din mor är registrerade.Också ditt kort.

2. En "Pro Curação" (fullmakt) bara på en imatrikulierten fastigheter professional (med CRECI nummer **) lämna. Han visar du sitt ID-kort, i fall av tvivel kan du förtydliga vid den lokala CRECI via telefon, om alla OK. är. Han bör visa du att egenskapen till säljaren juridiskt är registrerade och lossas. Genom Cartorio göra registro.

3. Mäklare får en kommission som säljaren, inte du.

4. Wenn du inte är säker kan du referera en advokat har föreslagit i Einbeck. Detta är dyrt för du naturligtvis

5. Kostnaderna för överföring av egendom, (Escritura och italienska) i den relevanta Cartorios skall bäras av köparen.

6. OPS, ännu sista minuten har sett. Überweis inte hela inköpspriset på en gång. Insättning utfärdas med cirka 30%, resten med kryssrutan (till exempel från kontot för din fru) från banken. Överföring äger rum i Cartorio i dosering av Escritura.

B. CRECI är en underavdelning (tillgängligt i varje stat) av COFECI
    (Association av fastighetsmäklare) med huvudkontor i Brasilia. Jag kan du
    försäkra att det är en allvarlig sak.

Abraço

James
    viajante säga tack.

5. # 5
    Ny användare
    Ansluta till datum
    29.06.2005

Zitat Ursprungligen postat av Einbeck Beitrag anzeigen
    Konsulat hålla en förteckning över Vertrauensanwälten.
    Jag hade förra gången många problem med "Vertrauensanwälten".
    Weber & Bernardo i Salvador Anger det tyska hedersdoktor konsulatet på deras hemsida som referens. Vid hedersdoktor konsulat berättade du sedan att de ringa endast tyskspråkiga advokater. Det har ingenting att göra med "Referens".

Jag ville köpa en egenskap också. Och hade jag dumt beslutade att Weber och Bernardo. Advokat Weber hade gett sin avgift med 3000BRL. CPF bör igen dessutom kostade mig 250BRL.
    Daniel Moser ansvarar för fastigheter frågor. Så att saken i rollerna som jag ska betala avgift 1500BRL förskott och avancerade 500BRL. Verbuchte den 13 mars 2009 advokatbyrå betalningen mottas. Även om herr Moser visste att det fanns andra parter intresserade av fastigheten, hände sogut liksom ingenting först.
    Befogenheter för förvärv av fastigheter och CPF upphandling sändes till första mig. I stället för med herr Moser i den tidpunkt då den senaste Prefeitura ser och berörda nödvändiga dokument för förvärv av fastigheter, var vänta erstmal tyst tills min CPF var tillgängliga.
    Med mäklaren var advokaten som berörda liksom inte. Förhandlingarna hölls inte. Korrespondens sprang så gott som bara via e-post. Desperate har mäklaren sedan kallade mig här i Tyskland och bett mig berätta advokaten som han ska ringa honom. Jag gav antalet advokatbyrån sedan mäklaren.
    Slutligen sedan början April på någon annan egendom säljs. Byrån och ägare var trött väntar. Vad byrån om min Advocado sade att inte skriva här föredrar.
    Naturligtvis ville jag returnera en uppgörelse, och en del av mina pengar betalas ut i förskott.Jag väntade för första gången förgäves på ett uttalande. E-post förblev obesvarade. Kalla advokatbyrån: "Mr. Moser är sjuka". Vad han har och hur länge det är troligt att ingenting gå på mig. Några dagar senare nådde jag sedan men herr Moser, som försäkrade mig att han skulle oroa det. Det igen ingenting hänt.

På 14.05 har jag använt mig sedan vid generalkonsulat.
    Se, på kvällen samma dag hade jag (Exel fil skickas via e-post till) lösning helt friendly enligt min mening sedan. Och budskapet: "snälla, ursäkta att vi oss först nu logga in." Advokatbyrån var upptagen under senaste veckorna dygnet runt med annan klient frågor är ockuperat, så att vi kunde... inte mer uppmärksamhet åt er oroMotsvarar dina återstående kredit von..... bis höjd slutet nästa vecka betala tillbaka.

Att advokatbyrån var så upptagen, hade överraskat mig. Förresten, sålda herr Moser fastigheter vid Immobras. När en känd av mig det frågade för en egenskap, KOM svar förslaget att utnämningen inte 5 minuter senare.

300 I stället för 250BRL beräknades sedan för CPF (tell gånger en brasiliansk) och posten: 500BRL Erbrachte prestanda på köp slog mig särskilt på magen.

Jag hade löjligt sätt minska igen i nycklar, kritiserade CPF posten som har blivit dyrare ja 50BRL och frågade om jag också plocka upp pengar och CPF kan.
    E-post som förblivit obesvarade till denna dag, ingen 844BRL har dykt upp på mitt konto, och i morgon igen Veronica kräver vid tyska generalkonsulat i Salvador.
    007 säga tack.

6. # 6
    007
    007 está offline
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    31 Mars, 2008
    Rum
    Fortaleza / Ceará

Standard Re: köp

Jag beklagar du schubidudidu. Men lärorikt, ditt inlägg är vanligt.

Inte alla jurister i Brasilien är så, men det finns några hjältar som pengarna till kunden från fickor flytta pengar från människor som du och göra ingenting alls, för att koppla in utom för en tjock insättning.

Vem för CPF R$ 300,00 kräver är en kinden.

Förhoppningsvis även de användare som rekommenderar en advokat alltid och omedelbart efter en fråga om Immoblilienerwerb Läs det här inlägget.

Spis ser vem!

Abraço

James
    schubidudidu säga tack.

Sida 1 av 3 123 SistaLetzte

Liknande trådar

1. Hur jag Überweise pengar till Brasilien köp av egendom!
    Genom onkel bahia i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 2
    Senaste inlägget: 14 Maj 2007. 17: 02
  2. Fastigheter förvärv
    Genom Franco i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 14
    Senaste inlägget: 17 Augusti 2005, 23: 38
  3. Fastigheter förvärv
    Genom Franco i Forum insider tips
    Svar: 14
    Senaste inlägget: 17 Augusti 2005, 23: 38

Märken

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •