Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 2 av 3 ErsteFörsta 123 SistaLetzte
Visa resultatet av 7-12 14
Köp: Jag har köpt 11 egenskaper under de senaste 15 åren och såldes 2, alla av samma notarie hanteras. Jag har aldrig behövde en advokat. En allvarlig tabelião (notarie) är viktigt. Resten är pappersarbete för säljaren. Han måste vara nuvarande Cartório de registro & quot;Certiedão de Ônus
  1. # 7
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    10 September, 2008
    Rum
    Maceió

Standard AW: köp

Jag har köpt 11 egenskaper under de senaste 15 åren och såldes 2, alla av samma notarie hanteras. Jag har aldrig behövde en advokat. En allvarlig tabelião (notarie) är viktigt. Resten är på sträckan Säljaren. Han måste tillhandahålla de nuvarande "Certiedão de Ônus reais" av Cartório de registro (så att tala en aktuell "utdrag"). Som visar vem som är ägare, och om egenskapen Hyphoteken laddas. ITBI egendom överföring (skatt), värt 2% skall betalas före köp. Det finns Guía de ITBI kommunen endast om det finns några IPTU (Grundsteuer)-Schulden. Fortfarande, säljaren skall leverera på så kallade "Certidões negativos" (negativa certifikat) av federala och statliga domstolen som anger att egenskapen kommer att tas i beslag av beslut i domstol t.ex.. Condominios notarien krävs sedan ett beslut som den "taxonomiska de Condomínio" (bostäder) betalas (signerad av síndica och signaturen i Cartório certifierade).
    Ett anrop till leverantören energi och vatten ger klarhet om eventuella utestående skulder.
    Totalen kostnaden, ITBI, Cartório (notaries Office), Cartório de registro (fastighetsregister) uppgick till cirka 5,5% av V.V.I. (Valor mutad do Imóvel), oavsett om ett lägre värde i köpekontraktet anges.
    Hälsningar från Maceió
    Thomas
    Lägenheter i Maceió:
    www.Maceio.at

• Reklam

2. # 8
    Ny användare
    Ansluta till datum
    27 Maj, 2009

Idag har herr Nico Tetzner „Schubidudidu“ i detta forum under sitt alias ett bidrag på våra företaget offentliggjort i Salvador, Bahia felaktigt i huvudsak underordnade inaktivitet och överdrivna avgifter. Jag motsäger kraftigt dessa representationer, de är gravt felaktiga. För herr Tetzner är det relativt lätt att starta ramavtal övertygelser, eftersom han uppenbarligen har ingen aning om komplexiteten i frågan och även i ett enkelt forum måste bevisa något. Så herr Tetzner misslyckas det tyvärr säga att det utan en C.P.F. (det är den brasilianska skattenummer) och en motsvarande notariats makten inköp av egendom som i sin tur anger är den tidigare mottagande C.P.F. en verklig investering i Brasilien under inga omständigheter är möjligt.
    C.P.F.-herr Tetzner numret inte och när han bad oss, var han redan tillbaka i Tyskland, så att vi var tvungna att ansöka om detta C.P.F för honom i hans frånvaro av notariats fullmakten på marken. En fullmakt som men utfärdas av en notarie, plockas upp av oss och skickas till honom och sedan skrev han på för oss skickas tillbaka är, så att C.P.F. får begäras. Bara sedan, efter C.P.F av Inland Revenue och posten i C.P.F. i en ytterligare notariats fullmakten för fastigheter förvärv, denna kraft kan få. Tyvärr ganska komplicerat och även lite Arbeitsaufwendig, men herr Tetzner var tydligen inte eftersom bo med lite saker. Han har ju betalat alla € 378,-om våra lag fast Ja i slutet, eftersom det var större.

Representationen är utan också på annat sätt grovt felaktiga. Följande därför korrigeringen, så den verkliga processen för vårt arbete med detta mandat i alla huvudsakliga steg:

3.3.09 Herr Tetzner beviljat oss mandat att anskaffning av en fastighet via e-post. Under karnevalen inträffade så någon gång före 18.2.2009 det första telefon kontakta detta, men utan att detta en pursue. Utöver allmän information om objekt, t ex inköpspris, partistorlek, etc, klienten skall oss kommunicera, att han är medveten om förekomsten av andra potentiella köpare.

4.3.09 Företaget tar genom telefonkontakt med ägarna som i sin tur hänvisar till de behöriga fastighetsmäklare.

4.3.09 i första e-företaget vid broker som administrerar alla kallas redan finns för försäljning av relevanta dokument säljaren, som är nödvändiga för bearbetning av fastigheter förvärv (som är mycket!).

6.3.09 För broker som samtycker till att överlämna alla dokument som skannas med e-post. Han visar därmed men spetsiga att egendomen i fråga fortfarande online annonseras.

10.3.09 Mäklaren skickas „Escritura Publica“ (notariats köpekontrakt) som PDF-filer. Detta är inte tillräckliga för att bedöma den rättsliga situationen (äganderätt, primär och skatteskulder, bygglov, etc.) överlägset.

11.3.09 Vår skall skicka de notariatsintygad fullmakter för C.P.F.-programmet och köp av expresstjänster (DHL) till klienten. Gått exakt 8 dagar eller 6 arbetsdagar mellan beviljande av mandatet och sändning av notariats befogenheter för C.P.F.-programmet och köp! Överföring av personuppgifter till notarius publicuss Office, en kopia av de relevanta befogenheterna av notarie, samt insamling och sändning samma genomfördes under denna period. Jag skulle vilja veta advokat, vilket gör det snabbare. Dessutom att vi under tiden varken inte heller ett förskott för kostnader hade fått en en avgift och därmed hade gått med notariats kostnader, kostnader för Porto, samt transport-och kommunikation i förväg.

12.3.09 För broker som berättar att andra potentiella köpare har schemalagt en avtalad tid för följande lördag och samtidigt gör tydligt att han tar ingen hänsyn till ett konkret erbjudande till våra kunder.

12.3.09 Vår advokatbyrå delar mäklare med, att vi har skickat befogenheter till inköp av egenskapen, liksom CPF ansökan till våra kunder och vi förväntar oss en motsvarande återcirkulation i Aktivera. Det är dessutom meddelade att de intyg som krävs för bearbetning med avseende på fastigheter och säljaren av vår advokatbyrå framställs under tiden.

13.3.09 För broker som hävdade att alla nödvändiga certifikat redan finns det (idag utan att kunna). Han skall dessutom meddela att ägarna gav fri hand honom, de första konkreta potentiella köparna att sälja till, särskilt också av detta skäl, eftersom vår kund var direkt med säljare kontakt under lång tid. Han vill slutföra inledande av ett inköp. Detta var omöjligt, eftersom det skulle kunna finnas någon avtalsslutet utan tillstånd för förvärv av fastigheter. Båda befogenheter (fastigheter förvärv, CPF begäran) inte förekommit ännu oss vid denna tid.
    Vi hade tills sedan omedvetna om historia, det vill säga, de omfattande förhandlingarna mellan ägarna och våra kunder. Vi visste endast att hade parterna till en viss inköps pris geeinigtt, utan att veta hur länge håller förhandlingarna redan hade dragit.

13.3.09 Vår advokatbyrå ger mäklaren ut mot tydligt, att vår klient har inköp av egenskapen oförändrade intresse och att vi håller på att undervisa de befogenheter som ger oss myndigheten i frågan. Dessutom förklarar vi att vår klient från utlandet är, vilket försenat inlämnande av befogenheter.

Observera: om den 13.3.09 som vi har fått deponering av € 677,-R$. Var R$ 1.500,-handpenning på den överenskomna avgiften (R$ 3 000,-) och R$ 500,-förskott. Detta innebär följaktligen att vi hade ingått med all verksamhet som dittills i förväg! Vi påpeka uttryckligen att det inte är vanligt när bosatta utomlands klienter utan insättning att arbeta som svårt att återvinna avgifter inom ramen för internationell rättshjälp. Men en bekant Ja, efter alla dessa är tyska.

25.3.09 Byrån skall meddela den broker som befogenheterna som finns nu.

En formell begäran av CPF drogs tillbaka på grund av att den myndighet som utfärdade 31.3.2009. Antalet överlämnades till 2.4.09.

Per mäklare (enligt hans uppfattning helt riktigt, så småningom vill han sin kommission) ålägger ingående av ett avtal om notariats köp. Han gör det klart att det finns hittills inga kontraktsmässig eller juridisk bindande. Vi delar med att vi snabbt kommer att ingå avtal så snart som vi får C.P.F och är utrustade med kontroll medierad genom fullmakt.

5.4.09 Mäklaren delar med oss att egendomen har sålts redan. Vi förväntar oss av klienter.

Klienten har undertecknat någon gång senare per telefon och kallas för en lösning. Detta är också helt sant. Men för att vara ärlig, var företaget upptagen med uppdrag avseende 677, - inte att €, som sedan avdrag för kostnader, vänster € 280, - med oss, men till riktiga pengar i denna tid sedan lyckligtvis. Vi måste upprätthålla en mycket dyr struktur, vi är beroende av sådana uppdrag som vi effektivt tjäna något, att hylla vår uppmärksamhet. Klienten hade faktiskt, att uppmana därför flera gånger tills vi kom att göra dom.

14.5.09, Klienten kommer att få en lösning. Eftersom uppfyllandet av mandatet inte var möjlig utan att hade vi att representera det kvittade efter tjänst som faktiskt tillhandahållits. Dessa var de verksamheter som var tidigare ingår $ 3 000,-i en fast avgift som uppgår till R, dela upp i artiklar. Så det kommer till exempel att vi har fast våra vanliga för denna avgift till ett belopp av R$ 300,-för förvärv av C.P.F.. Vi debiteras en avgift som uppgår till löjligt R$ 500,-för de verksamheter som vi har distribuerats till inköp av egendom utan att det kunde sedan avslutat (i EURO: € 178,57).

Klienten har beloppet kritiserade flera gånger, men sedan antog 18.5.09 och berättade om han föredrar bidraget i kontanter i brasilianska R$ att få på plats i Salvador. Härmed vi enats om. Idag! ges en person till oss, att beloppet som ska skickas i morgon. Idag var påpekade jag av en vän från Tyskland bidraget från herr Tetzner på olika Internet forum. På grund av hans totala beteende, är det inte möjligt, hans begäran i bar för tredje part i Brasilien att överenskomna återbetalning, utan vi har instruerat dag beloppet hans tyska konto.

Faktiska historien om denna fråga var så och inte annars. Våra tyska korrespondentbanker advokatbyrå i Berlin PRüft för närvarande rättsliga åtgärder som att inleda är emot herr Tetzner i Tyskland. Trots, eller på grund av ny frihet på Internet att sprida allt med lätthet, förtal och geschäftsschädigendes beteende är relevanta fakta som gäller för att bekämpa den. Vi kommer att göra detta. För mer passande frågor intresserar mig helst tillgängliga: Weber och Bernardo advokater, telefon 0055 71 32414291 eller 0055 71 88511427 eller e-post Weber@Weber.Bernardo.nom.br

3. # 9
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    17 April, 2009
    Rum
    São Paulo

Daumen runter AW: köp

Detta är det faktiskt så lagligt, att i sak görs så offentligt, är inte något som privatlivet? Så om min advokat så skulle offentliggöra detta, skulle han ha garanterade bokför nästa dag genom en professionell kolleger! Vittnar inte om professionalitet i Brasilien Forum på detta sätt till en privat angelägenhet att kommentera!

4. # 10
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    01.08.2006
    Rum
    Manaus Amazonas Brasil

Zitat Ursprungligen postat av Weber & Bernardo Beitrag anzeigen
    På grund av hans totala beteende är det inte möjligt oss, överenskomna återbetalning hans begäran i bar för tredje part i Brasilien för att utföra, har snarare vi instruerat dag beloppet hans tyska konto.[/ FONT][/ STORLEK][/ FONT]
    Faktiska historien om denna fråga var så och inte annars.
    Vidare svara dagordningen Mr. Moser.
    Jag har citerat mig i varje fall din kontaktinformation, om jag behöver en advokat för turist gånger jag vet till vem bör vänder jag mig.
    Prost
    AMAZON TOURS, RESEBYRÅ, BUSINESS CONSULTING
    Skype "" Robert Wolfgang Schuster

5. # 11
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    01.08.2006
    Rum
    Manaus Amazonas Brasil

Zitat Ursprungligen postat av Teckpac Beitrag anzeigen
    Detta är det faktiskt så lagligt, att i sak görs så offentligt, är inte något som privatlivet? Så om min advokat så skulle offentliggöra detta, skulle han ha garanterade bokför nästa dag genom en professionell kolleger! Vittnar inte om professionalitet i Brasilien Forum på detta sätt till en privat angelägenhet att kommentera!
    Åh väl Teck, ibland ser som han attackerades, vad har skrivit på schubidubidu det inte var bra engelska precis. och inte bara här, i andra forum.
    och hans lera har det om ja länge att raunzen helt enkelt inte längre utan tittar på kontot .
    Prost
    AMAZON TOURS, RESEBYRÅ, BUSINESS CONSULTING
    Skype "" Robert Wolfgang Schuster

6. # 12
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    17 April, 2009
    Rum
    São Paulo

Klart jag ser det också så att Schubbidubbi har avvisat som något mycket långt ifrån är fönster! Han skulle ha lämnat hammaren från tangentbordet gånger bättre! Men att företaget uttrycks så.... wees na ick nich så rätt! Men att verkligen vara Schnuppe mig eller oss!
    Vad vill du du faktiskt fortfarande sooo sent här runt Robert?

Bidrag från både var redan gelöschelt i BFN!

Sida 2 av 3 ErsteFörsta 123 SistaLetzte

Liknande trådar

1. Hur jag Überweise pengar till Brasilien köp av egendom!
    Genom onkel bahia i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 2
    Senaste inlägget: 14 Maj 2007. 17: 02
  2. Fastigheter förvärv
    Genom Franco i forumet myndigheter - Oficial
    Svar: 14
    Senaste inlägget: 17 Augusti 2005, 23: 38
  3. Fastigheter förvärv
    Genom Franco i Forum insider tips
    Svar: 14
    Senaste inlägget: 17 Augusti 2005, 23: 38

Märken

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •