Välkommen till forumet, gör lätt Registrera dig?
  • Inloggning:

Välkommen till Brasilien Forum (Swedish).

Välkommen till forumet Brasilien Web

... hela Brasilien på en sida

•  » Ställa frågor och få svar
  •  » Foton, visa och ladda upp din egen
  •  » Semester eller utvandring
  •  » Skriv din egen blogg
  •  » Hitta Brasilien i Tyskland

gå med i …simple

Ja! Jag vill registrera nu!

p.s.: För registrerade medlemmar, forumet är ad-fri!

Sida 1 av 3 123 SistaLetzte
Visar resultat 1-6 av 17
Språk som visering, hur hon säger det arbetsgivarens?: Hej kära Forum! Jag är ny här, och jag hoppas att någon kan ge mig ett tips. Jag börjar Aaalso gånger framifrån. Jag har en mycket kära brasilianska kvinna här (Niedersachsen) vet / och kärlek som lärt sig, att holiday gjorde men knappt 2 månader i Tyskland. Tyvärr hade vi bara
  1. # 1
    Ny användare
    Ansluta till datum
    26 Januari, 2009

Beitrag Språk visering, hur hon säger det deras arbetsgivare?

Hej kära Forum !

Jag är ny här, och jag hoppas att någon kan ge mig ett tips.

Jag börjar Aaalso gånger framifrån. Jag har en mycket kära brasilianska kvinna här (Niedersachsen) vet / och kärlek som lärt sig, att holiday gjorde men knappt 2 månader i Tyskland. Tyvärr hade vi bara de sista 3 veckorna att lära känna oss.

Förra lördagen jag har förde dem till flygplatsen (sob)! Nu har vi beslutat att vi vill vara tillsammans, och hon vill invandra till Tyskland.
    Det är inte utblottade, hon praktiskt taget har officiell status och arbetar i ett postkontor i Goiana.

Nu går vi till språk viseringen. Det är möjligt att hon kan låt det vila i 6 månader deras arbete utan att avslutas. Men hon måste hålla undan sin skriftlig motivering.

Vad är här nu bäst att gå vidare? En motivering till fortbildning och utvidgning av språkkunskaper?

Det beror mycket på det, eftersom vi är möjligen kunna veta bättre halva året oss och förblir oberoende tills sedan nästa, om det av någon anledning inte fungerar med oss...! Eftersom hon skulle annars avbryter och ge allt för att komma till mig.

Tack för din hjälp schonmal

Hälsning,

Balladenfuzzi

• Reklam

2. # 2
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    27.10.2005
    Rum
    Manaus

Standard AW: språk visering, hur hon säger det deras arbetsgivare?

Zitat Ursprungligen postat av Balladenfuzzi Beitrag anzeigen
    -strax under 2 månader i Tyskland semester
    -3 Veckor att lära känna oss.
    -invandra efter Tyskland
    -Särskilda status. Postkontor
    -inte barskrapad
    -6 Månader deras arbete låt det vila
    Unga, inte är det!
    Sade damen eftersom deras senaste 2 månaderna av frånvaro?
    Också, hon bör vet möjliga orsaker till de 6 månaderna själv för sitt nuvarande jobb på postkontoret, hon behöver inga avancerade språkkunskaper med säkerhet.

3. # 3
    Ny användare
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    26 Januari, 2009

Hej.

Så hon har haft semester från 14.12.08 till 26.01.09, och du måste motivera de onödiga? Vad bör inte rösta eftersom? OK är beklagar, det mindre än 2 månader, eftersom jag har föreskrivs mig.

Nu behöver bara vi, om hon, om hon kan göra språk visering i 6 månader förlorar sitt arbete för detta eller inte.

Hälsning,

Balladenfuzzi

4. # 4
    Erfarna användare
    Ansluta till datum
    19.07.2006
    Rum
    Belo Horizonte

Oi Fuzzi
    Nice att ni gör du omsorg om detaljer av sådana landspecifika, men som ni och vi hjälper inte mycket. Hon måste själva vet hur hon klarar med sin chef/arbetsgivare.
    Det är anställda som bokför "Correios" är hon som Ferderal (Federal) anställda faktiskt i en sätt särskilda status och har Rätt Efter en viss tid anser vi det finns 2 år att ta obetald ledighet "Licença" upp till 2 år. Måste den grunda, men i detta fall tillräckliga skäl bör utbildning. Och hon måste berätta sanningen, eftersom en förfalskade förklaring riskerade hon naturligtvis att flyga ut.
    Hur ser ut deras situation på marken, måste känna sig själva. Trots rätt att licença din chef kan anges om det är surt, alla eventuella hinder i vägen henne, men om hon försöker ja det karriär...

Lycka till du
    Tiradentes
    Balladenfuzzi säga tack.

5. # 5
    Ny användare
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    26 Januari, 2009

Detta är tillkännagivande mal ne !

Tack för Tiradentes, ditt inlägg kommer att hjälpa mig/oss tror jag en vän redan oerhört.

Så om man anger som skäl att vilja göra språkutbildning i Tyskland, 6 månader det vore faktiskt sanningen. Jag trivs mycket mer om min favorit inte skulle att avsluta sitt arbete och vissa ledigt utrymme kvar för oss att känna oss bättre.

Hälsning,

Balladenfuzzi

6. # 6
    Ny användare
    Avsnittet starter

Ansluta till datum
    26 Januari, 2009

Så.
    Jag har nu lärt mig att min flickvän i Office inte länge sedan varit hotas av rånare med maskingevär, och hade länge ångest eller psykiska problem. Som har hugget ja lönegrad först mig från avföring här.

Så hon kunde ange detta nu som ett skäl att ta denna Licenca-tid, som skulle vara absolut rimliga och denna tidsgräns är säkerligen också för alla att förstå.

Hur kan du se som?

Sida 1 av 3 123 SistaLetzte

Liknande trådar

1. INFO! HDtv i Brasilien. Vad avsändaren finns det? Hur kan de tas emot?
    Genom martinho9000 du tittar på TV och radio i forumet
    Svar: 8
    Senaste inlägget: 7. Mars 2010. 14: 11
  2. Handelsblatt: Hur att överleva i Brasilien
    Genom plattenboss i Forum politik och samhälle
    Svar: 1
    Senaste inlägget: 4. December 2007 11: 31
  3. Hur säger man....
    Genom gschulte Forum språk - Idiomas
    Svar: 3
    Senaste inlägget: 7. Mars 2005. 08: 49

Märken

Forum regler

• Det är du tillåts inte, skriva nya teman.
  • Det är du tillåts inte, att svara på inlägg.
  • Det är du tillåts inteSkicka bifogade filer.
  • Det är du tillåts inte, redigera dina inlägg.
  •