Hallo
Ik lees al een veel te dubbele nationaliteit (ben is afgeleid uit een andere forum hier) hebben echter nog een paar vragen over de dubbele nationaliteit.
Korte voor mij:
Mijn naam is Pablo, ik ben in Brazilië geboren, hebben een Duitse moeder en een Braziliaanse vader (nu overledene). Op de leeftijd van 4, kwam ik naar Duitsland (scheiding) en 18 jaar nu hier in Duitsland wonen. Ik heb een Braziliaanse kinderen paspoort (dat is natuurlijk allang verstreken) en een Braziliaanse geboorteakte, ook omdat ik een Duitse paspoort ben. Nu wil ik terugkeren naar mijn middelbare school diploma naar Brazilië, te ontdekken nieuwe land, taal, familie en cultuur.
-Volgens de Braziliaanse wet, ik ben Braziliaanse, ik moet krijgen terug gemakkelijk de Braziliaanse pass zelfs met de geboorte certificaat.
-Volgens de Duitse wet ben ik Duits (beginsel van geboorte?) Moeder van Duits, vader van de Braziliaanse). Op mijn Duitse paspoort, ook is "Duits" een nationaliteit.
Nu de vragen:
-Moet ik toepassen voor de Braziliaanse paspoort voordat invoeren, of voldoet aan die mijn Duitse paspoort waarop als geboorteplaats Jaciara (Brazilië) staat? Is waar passend geboorte certificaat in te voeren?
-Een reis alleen met paspoort en toeristische Visum(urspruenglich_geplant) niet mogelijk is aangezien ik ja onder Braziliaanse wet Brasilaner, of?
-Waar kan ik dubbele nationaliteit verkrijgen? Zeer weinig informatie het kan worden gevonden op de daadwerkelijke toepassing... Waar moet ik heen? Wie beslist of misschien heb ik een dubbele nationaliteit?
-Stel ik een nieuwe Braziliaanse paspoort (incl stembiljet en wat nodig is voor dit) toepassen, kan ik dit doen uit Duitsland uit of kan dit worden gedaan in Brazilië op de grond? Krijg ik in het land zonder een Braziliaanse paspoort?
-Zal mijn Duitse burgerschap door middel van de overname van het Braziliaanse automatisch beëindigen? Kan ik de races juiste bellen? (mijn moeder is immers, Duits)
Is mijn grote wens te hebben beide nationaliteiten, en twee paspoorten. Ik wil mijn Duitse nationaliteit maar natuurlijk in geen enkele manier door de aankoop van mijn Braziliaanse verliezen.
Blij dat elke tip over elk antwoord!
Hartelijk dank

Onderwerp starter