in de hoop dat iemand me een paar tips geven kan, schrijf ik hier!
Ik ben 28 jaar oud en ik woon momenteel in Dortmund, waar ik werk in de bevordering van economische ontwikkeling. Ik ben getrouwd met een Braziliaanse, ik tijdens mijn studie in Brazilië voldaan. Ik heb zelf er 2,5 jaar gewoond, zo vloeiend spreken Portugees (Braziliaans). Wij zijn weggezigen van Brazilië, op dat moment, omdat ik moest mijn Dipolmarbeit voltooien en meer kansen op werk op de Duitse markt me hebben berekend.
Sinds Duitsland voor mijn man omdat de taal moeilijk is, dat ook hij is uitgevoerd twee dagen geleden door een Nazi (aan de rand, welke trekken weg ook het definitieve besluit vanaf hier heeft betekende voor mij), alleen keer wij al geruime tijd ongeveer terug te gaan naar Brazilië.
Ikzelf hebben studeerde geografie, maar nu voor 2 jaar in de bevordering van economische ontwikkeling en maak projectorganisatie en koordinantion. Ik ben nog steeds Spaanse en Engelse naast Duits en Portugees vloeiend en hebben basiskennis van het Frans (3 jaar in school).
Mijn man is ook Rio, dat is waarom we zouden gaan omdat graag opnieuw, maar staan ook open voor andere steden.
Mijn hoop is nu dat iemand tips me waar en of geven kunnen ik zou kunnen hebben de kans op een baan met dit profiel. Brazilië is inderdaad nogal klassieke beroepen, omdat er niet zoveel hoop als "Exotische". Ik heb mezelf reeds stages in Rio, een was de andere in een Duits aan de UERJ (aangezien ik heb geen kans om betaling), projektbüro, het project werd afgerond 2008 maar en er niet meer zit nu.
Bij voorbaat dank voor alle tips!

1Bedankt