Hallo!
In Duitsland zou ik heb nooit het idee om te bakken pretzels thuis. Daar gaan snel aan de Baker, en dus het is geworden. Maar hier miste ik snel de goede pretzles. U kunt bakken maar ook zelfs dat!
Vervolgens hebben onderzocht op het Internet en ook enkele gevonden.
Bijzonder aanbevolen:
www.Andreas-Boerner.de - pretzles en loog gebak
Schwbische keuken - les 8: pretzles
Na kwam ik uiteindelijk natriumhydroxide, gings op de pretzel bakken. De eerste pogingen zijn echter jammerlijk mislukt. Resultaat werd gebakken uit en harde dingen; van echte Zwabische pretzels geen spoor. En de Kauapparat Daarnaast werd beweerd door de ruwe koken zout.
In juni heb ik dan in Duitsland van sommige bakkers tips geven mij. En sommige gewinkeld: duur van folie, Pretzel zout en natuurlijke zuurdesem bakken.
En nu ik bak mijn eigen heerlijke pretzles me hier:
500 g meel, gist 20 g, 10 g zout 30 g Fett(Öl) 250 ml water, natuurlijke zuurdesem
40 g NaOH opgelost in 1 liter water (beveiligingsadviezen gelieve!)
Ik ben geen deeg zoals in Duitsland, maar shuffle allemaal samen. Hier ists zo warm die de gist zo arbeitet. Van de natuurlijke zuurdesem ik alleen de helft van de opgegeven set anders schmeckts teveel aan volkoren toegeven. Nadat ik heb goed gekneed door het deeg, laat ik hem 30 minuten gaan spelen deeg door middel van het weer en wachten nog 30 minuten. Vervolgens, ik deel het deeg in 8 stukken, uitrollen naar ongeveer 50 cm lang, dikker in de Midden-strengen en deze forme Brezelteiglinge, natuurlijk met de beroemde Doppelschlinge.
Ik gefriere een onmiddellijk het deeg. De bevroren deeg stukken kunnen beter worden drank en absorberen niet zozeer loog. Ook kun je dus enkele dagen ze.
De bevroren deeg duik ik kort in de natriumhydroxideoplossing (aan de drank worden ik op handschoenen me), leg ze op de bakplaat bekleed met bakken folie (worden deeg laugte niet direct op aluminium bakken blad plaats!) en Pretzel zout correct is toegevoegd.
Ik bak in de voorverwarmde Warmwatertoestellen 30 minuten de krakeling (tweede hoogste temperatuur instelling, boven het spoor - u moet uitproberen).
Groet
Thomas
En het resultaat:

2Bedankt
Reageren met citaat

Onderwerp starter