Hallo
Ik (39) was de laatste maanden in Brazilië op de weg en ik ben geïnspireerd door de mensen en de mogelijkheden van het leven daar. Omdat ik ga door nu harde tijden als een journalist in Duitsland, ben ik overweegt te gaan naar Brazilië voor enige tijd. Als een plek om te wonen en ik zou kunnen me zijn Curitiba of milieu, maar ook het gebied tussen Rio en São Paulo aanwezig. Het moet in de buurt van de stad. Om te kunnen werken. Eigenlijk ik wil als een freelance journalist worden nog actief (voor Duitse bladen) en daarnaast voor bedrijven PR Werk over te nemen. Uiteindelijke doel is maar een eigen Pousada. Mijn vriendje is Braziliaans. Niettemin, maar ik heb hulp nodig. Hoe kan ik krijgen een verblijfsvergunning en werkvergunning, zonder te trouwen? Wanneer ik kom niet te trouwen rond, hoe werkt dit in Brazilië (in het Duits bureaucratische Heiratsdschungel met buitenlanders die uit ik mezelf al weet)...
Ik zou bij voorkeur zo snel als mogelijk zeil hier, maar uiterlijk verwijderen tot einde van het jaar. Wie kan me tips geven?
BEIJOS
Elise

2Bedankt