Hej
Jeg læste her har en masse til dobbelt statsborgerskab (mig har været afledt fra et andet forum her) har imidlertid stadig har et par spørgsmål om dobbelt statsborgerskab.
Kort til mig:
Mit navn er Pablo, jeg er i Brasilien født i, har en tysk mor og en brasiliansk far (nu afdøde). 4 År gamle, og jeg kom til Tyskland (adskillelse) og bor i 18 år nu her i Tyskland. Jeg har en brasiliansk børn passport (som naturligvis er længst udløbet) og en brasiliansk fødsel certifikat, også da jeg et tysk passport. Nu vil jeg gerne komme tilbage efter min studentereksamen til Brasilien, til at opdage nyt land, sprog, familie og kultur.
-Ifølge brasilianske lovgivning, jeg er brasiliansk, jeg bør hente den brasilianske pass let selv med certifikatets fødsel.
-Ifølge tysk lov er jeg tysk (slægtskabsforhold princippet?) Mor tysk, brasiliansk far). På mit tyske pas er også "tyske" som en nationalitet.
Nu spørgsmål:
-Skal anvendes for den brasilianske Passport før indtastning, eller opfylder mit tyske pas, som fødested Jaciara (Brasilien) står? Er hvor passende fødsel certifikat nødvendigt at indtaste?
-Er en rejse kun med Passport og turist Visum(urspruenglich_geplant) ikke er muligt, fordi jeg afhængigt af brasilianske lovgivning Brasilaner, eller?
-Hvor kan anvendes til dobbelt statsborgerskab? Meget lidt oplysninger der er om den faktiske anvendelse... Hvor bør jeg gå? Hvem bestemmer, om jeg kan have en dobbelt statsborgerskab?
-Antag I anvendelse på nye brasilianske pas (incl stemmeseddel, og hvad er nødvendig for dette), jeg kan gøre dette ved Tyskland ud eller kan dette ske i Brasilien på jorden? Får jeg i landet uden en brasiliansk Passport?
-Slukker min tyske medborgerskab gennem erhvervelse af brasilianske automatisk? Kan jeg stole på retten til slægtskabsforhold? (efter alle min mor er tysk)
Det er mit store ønske at have begge nationaliteter og holde to pas. Jeg vil miste min tyske statsborgerskab men naturligvis på ingen måde ved at købe min brasiliansk.
Am glæde hver tip på hvert svar!
Mange tak

Emne starter