Hej!
I Tyskland ville jeg aldrig få den idé til at bage pretzels hjemme. Siden vil hurtigt Baker, og dermed det blevet. Men her jeg forpasset hurtigt en god pretzles. Du kan bage men også selv at!
Derefter har udforsket på internettet og også nogle fundet.
Særligt anbefalet:
www.Andreas-boerner.de - pretzles og lye wienerbrød
Schwbische køkken - lektion 8: pretzles
Når jeg endelig kom til natriumhydroxid, gings på kringle bagning. De første forsøg har imidlertid svigtet. Resultatet var bages ud og hårde ting; af ægte Schwäbische pretzels ingen spor. Og Kauapparat hævdedes desuden gennem rough madlavning salt.
I juni har jeg så i Tyskland af nogle bagere giver tips mig. Og nogle gik: varighed bagning folie, kringle salt og naturlige surdej.
Og nu jeg bage min egen lækre pretzles mig her:
500 g mel, 20 g gær, 10 g salt 30 g Fett(Öl), 250 ml vand og naturlige surdej
40 g NaOH opløses i 1 liter vand (sikkerhedsmeddelelserne venligst!)
Jeg er ingen dejen som i Tyskland, men Bland alle sammen. Her ists så varme, gær så arbeitet. Af den naturlige surdej jeg kun halvdelen af det angivne sæt indrømme ellers schmeckts for meget til hele korn. Efter jeg har godt kneaded af dejen, lade jeg ham gå 30 minutter, spille dejen igennem igen og vente 30 minutter. Derefter, jeg deler dejen i 8 stykker, roll til ca. 50 cm lang, tykkere i midten indsatsområder og denne forme Brezelteiglinge, naturligvis med den berømte Doppelschlinge.
Jeg gefriere en dejen straks. Frosne dejen stykker kan bedre væske og absorbere ikke så meget lye. Også du kan beholde så nogle dage de.
Frosne dejen dykke jeg kort i natriumhydroxidopløsning (til den være væske jeg sætte på handsker mig), anbringe dem på arket bagerbrød foret med bagning folie (være dej laugte ikke direkte på aluminium bagning ark sted!) og kringle salt er tilføjet korrekt.
Jeg bager 30 minutter i de opvarmede vandvarmere kringle (andet højeste temperatur indstilling, øverste jernbane - du skal afprøve).
Hilsen
Thomas
Og resultatet:

2Tak
Svare med tilbud

Emne starter